Geen link op hub en switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Revox

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2003
Berichten
33
Hallo

Ik heb pas geleden een extra draad getrokken van een hub naar een switch om internet te kunnen delen op extra computers. Als ik de kabel aansluit in de hub en in de uplink van de switch knipperd het link lampje en heb ik een collision error. Als ik de kabel direct van de hub in een computer doe heb ik helemaal geen link. Ik heb de computers geconfigureerd om via de server op het internet te kunnen, en ik heb de kabel van de hub naar de switch getest met een LAN kabeltester. Heeft iemand misschien nog een idee of weet iemand wat ik fout doe?????

Alvast bedankt,
RevoX
 
Heb je na het modem (neem aan dat je adsl/kabel hebt) nu een hub en daarna een switch om zo het internet te delen?

Of heb je het anders? Zoja hoe heb je het?
 
Nee. Op de hub heb ik een switch aangesloten. Op de hub zit de server die verbonden is met het internet en nog 6 andere computers. Op de laatste open poort van de hub heb ik een switch aangesloten die op de uplink poort zit aangesloten van de switch. Maar als ik die laatste poort van de hub op een computer aan sluit in plaats van op de switch dan heb ik ook geen link. En aan de poort van de hub ligt het ook niet want ik heb het ook op andere poorten van de hub geprobeerd. Maar het rare is dat ik de kabel heb getest die van de hub naar de switch gaat en dat die wel goed moet zijn (ik heb de kabel als een straight kabel aangesloten).
 
Probeer eens een cross of gebruik de straight maar zet hem niet op de uplink van de switch
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan