van camera bestanden over zetten op PC HOE?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobW41

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2003
Berichten
128
Hoi ik heb sinds kort nu een firewire kaart in de pc en ik heb een digitale camera en studio 8 van Pinaccle.

maar hoe krijg ik nu de film vanaf de camera in de software van studio 8 om verder te bewerken?
 
tja,

als volslagen leek op dit gebied die 2 maanden geleden een digitale camera van de Postbank kado kreeg zeg ik:

gewoon de bij de camera meegeleverde cd in de drive stoppen en de met de camera meegeleverde software op de pc installeren, daarna gaat alles vanzelf :D (ook voor een 101% foto/videoleek als ik...........)
 
ik ken studio 8 niet maar daar moet ergens een mogelijkheid zijn om de film op te halen (kijk eens in de helpfile van het progr.)
 
Praat je nu over een digitale videocamera of over een digitaal fototoestel?
 
oeps,

ik dacht een digititale fotocamera. Ik houd mijn mond nu dicht.........
 
Toevallig heb ik gisteren ook een firewire-kabel gekocht en Pinnacle 8.8 geïnstalleerd.
Als je de camera aansluit op de kabel en de PC en de camera in de play mode zet hoor je dan geen geluidje?
De PC gaat dan de nieuwe hardware installeren, tenminste bij mij met XP.
Hierna op de tab opnemen klikken en de camera selecteren als invoer apparaat.
De rest wijst zichzelf.
 
Hoi Wajang, dat klopt dat doet hij mij ook maar hoe krijg ik nu de opgenomen film op mijn bandje in de camera op de pc? met studio8
 
Hierna op de tab opnemen klikken en de camera selecteren als invoer apparaat.
De rest wijst zichzelf.
 
Nou, nou, wat een discussie zeg...

Ik denk dat je eerst eens de handleiding moet lezen voordat je deze vraag stelt, want zo moeilijk is studio 8 nu niet.

Ook de help file van het programma geeft in dat geval veel informatie, dus...

Om je op weg te helpen, kun je hier veel informatie krijgen.


Groet,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan