internet delen met usb modem en router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Charly

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
264
Op dit moment heb ik nog een upc kabel verbinding en met hulp van een router zitten er nu 4 computers op. Nu wil ik overstappen op adsl kan ik mijn router dan op de usb modem aansluiten of moet ik een multi pc modem nemen.
 
Er zijn wel routers die via USB werken. Die heb jij kennelijk niet. Een normale Ethernet router kan niet worden aangesloten op een USB modem. Een ethernetmodem is dus noodzakelijk. Als je een multiPC modem neemt heb je de router niet meer nodig.
 
Het is een broadband router gsr-0104 en geschikt voor adsl en kabel internet.
 
Geplaatst door Charly
Het is een broadband router gsr-0104 en geschikt voor adsl en kabel internet.

99,9% kans dat die van jou geen usb ondersteunt. Je kan het zelf controleren door te kijken of er een USB aansluiting op zit, of de handleiding lezen of even zoeken op internet site van de fabrikant van de router.

Als je de huidige router wilt blijven gebruiken of in ieder geval geen nieuwe wilt kopen, dan zul je ervoor moeten zorgen dat je een ADSL abonnement neemt met een Ethernet modem, of een ethernet-multipc-modem.
Heb je al ADSL aangevraagd? zo ja, van wie en welk abonnement? Hier kun je controleren wat er allemaal beschikbaar is bij jou in de buurt.

succes;)
 
nee er zit geen usb aansluiting op. Ik heb nog geen adsl aangevraagd ben nog aan het kijken welke ik wil hebben.
 
Als je kiest voor en ADSL abonnement met een ethernet modem dan kun je gewoon de router blijven gebruiken die je nu hebt. Kies je voor USB dan zul je een speciale USB-router moten kopen of de verbinding delen via de pc waarop het modem is aangesloten. Een voorbeeld van een USb modem is de Drytek Vigor 2200 USB Router.

Zelf ben ik zeer tevreden over ADSL van Demon . Deze provider levert standaard een ethernet modem waarbij je dus je huidige router gewoon kunt blijven gebruiken. Daarbij zijn het modem en de aansluitkosten bij deze provider op dit moment beide GRATIS!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan