Router is dat wat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascal1234

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2001
Berichten
176
Hoi,

Ik heb op het moment 2 computers thuis en 1 laptop.
De 2 computers zijn met elkaar verbonden via een netwerk kaart en twistedkabel, en computer 2 krijgt verbinding via computer 1 met ADSL-internet. (internetdelen van Windows)

Nu wil ik een router kopen met ingebouwde draadloze oplossing, zodat de laptop draadloos kan internetten/netwerken.

Nu heb ik bij mycom de volgende router gezien:
http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/St...o?productID=39992&productType=1&sectionID=129

De SMC 7404WBRA

Heeft iemand hier (slechte) ervaringen mee? En is het nadat ik dit modem heb geinstalleerd nog steeds mogelijk om onlinegames, kazaa en MSN te gebruiken? hoor van veel mensen dat dat problemen oplevert in combinatie met een router....


EDIT: Begrijp ik het goed, dat ik mijn USB-modem voor ADSL niet mee hoef te gebruiken als ik deze router zou kopen?


Mzzls,
Pascal
 
Laatst bewerkt:
Een router is een kastje dat een verbinding routed, oftewel de verbinding verdeeld, zodat er meerdere PC's tegelijkertijd over 1 verbinding kunnen werken. Echter, net als een switch, moet er wel een verbinding binnenkomen in de router om te kunnen delen. Je USB modem dus. Want vanuit je USB modem loopt de verbinding (via USB) je PC in, die hem vervolgens deelt met de PC die via de Twisted kabel hebt aangesloten.

Wat je dus eigenlijk moet heben is een router met USB line-up en Ethernet (RJ 45) voor de PC's. Of een verloop USB-RJ45 om je modem om te zetten naar ethernet en vervolgens gewoon op een Ethernet router aan te sluiten. Maar je modem heb je sowieso nodig om de verbinding te kunnen maken.

Je zou nog kunnen kijken om een ethernet ADSL modem aan te schaafen, dan hoef je niet met verloopjes of USB-RJ45 router te klieren.

Suk6
 
Eens met bovenstaande.

Ik zie bij de spec. van de router geen firewall staan, zou je dat er niet gelijk bij willen?
Over problemen met routers en msn/kazaa ed kan ik niet meepraten, ik heb geen router voor persoonlijk gebruik...

Kijk ander even bij www.routershop.nl en druk op "router advies" bovenaan.
Ik vind zelf dit wel een leuk stukkie hardware.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan