Netwerk probleem, hulp gevraagd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoySuk

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2001
Berichten
393
Hallo,

Ik heb 2 PC's en één Notebook. Op mijn PC komt een @Home verbinding binnen. De 2de PC is van mijn zusje deze krijgt via een 2de netwerkkaart in mijn PC internet verbinding. Nu heb ik gister een notebook aangeschaft en hier wilde ik ook graag op internetten dus heb ik een Wireless PCI kaart gekocht voor in mijn PC en een kaartje voor in de notebook. Maar nu lukt het mij niet om de @Home verbinding te verdelen over de netwerkkaart naar mijn zusje en de draadloose netwerkkaart naar mijn notebook. In mijn PC zitten nu dus 3 netwerkkaart. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem. Ik heb GEEN zin om een router aan te schaffen.

Groeten,
Roy
 
Je kunt internet maar naar 1 netwerkkaart doorsturen (delen). Een router is niet nodig, een Switch kan dit ook. Alleen heb je dan niets aan de wireless kaartjes.
 
Geplaatst door Tiborv
Je kunt internet maar naar 1 netwerkkaart doorsturen (delen). Een router is niet nodig, een Switch kan dit ook. Alleen heb je dan niets aan de wireless kaartjes.

Weet je dit zeker? Ik had gehoord dat het zeker mogelijk was. Las iets over een verbindingsbrug maar dit gaat niet op Windows 2000 en deze staat op mijn PC.
 
Die verbindingsbrug is om in jou geval data vanaf de laptop naar de PC van je zus te kunnen kopiëren. De internetverbinding zelf kan naar 1 poort doorgelust worden. Oplossingen om dit naar meerdere netwerkkaartjes door te lussen heb ik nog nooit gezien. (wat ook niet zaligmakend is ;))
 
Hoi Roy,

Ik ben bang dat Tiborv gelijk heeft.
Mij is ook nog nooit een andere oplossing voor dit probleem ter ore gekomen dan een HUB of een SWITCH te gebruiken.

Veel veranderd er dan overigens niet hoor,
alleen je draadloze kaart kun je weer inruilen.
Er zijn wel SWITCHES waar een draadloze mogelijkheid opzit. ( op die manier kun je toch met de laptop mobiel blijven )
Anders zit er niets anders op dan een gewone PCI netwerkkaart en een gewone switch of hub te gaan gebruiken.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan