wat kan ik doen

Status
Niet open voor verdere reacties.
volgens mij moet je effe de diskette uit je station halen

NZ1900 bedoelt dat er misschien een diskette in je A:\ drive kan zitten. (Je zal de eerste niet zijn).
Zit er geen flop in, dan is waarschijnlijk je harde schijf overleden of je hebt een virus.
 
hoe doe ik dat

dat wist ik ook maar er zijn geen diskette in
dus schijf is stuk kan dit ook niet in de bios verholpen worden

groeten jan
 
Heb je al op virussen gescand? Gratis, on-line?
http://www.tiscali.nl/serv/viru/viru_center.asp

Wat is het merk en type van je harde schijf? Misschien heeft de leverancier nog een herstelprogramma.

En in de BIOS kan je de keuze instellen waarmee je wilt booten. Zit er ook geen cd meer in het station?
 
hoe doe ik dat

als het goed is, doet de cd het. kun je me vertellen hoe ik dat moet doen voor te booten met cd, istellen bedoel ik in de BIOS.
 
Helpmij was even niet bereikbaar vanaf hier, maar nu weer wel.

Om in de BIOS te komen moet je tijdens het starten op een toets drukken. Dit zie je meestal in het scherm staan.
Bij mij staat er "Press DEL...."

Ook de BIOSsen verschillen, maar het is meestal de tweede regel, Advanced BIOS Features.
Zoek hier naar de Boot seq. & Floppy setup.
First boot = Floppy
Sec. boot = CD-Rom
Third boot = (HDD-0)
Deze keuze's kan jezelf veranderen. Hierna opslaan en weer opstarten. Wil je als eerste de cd-rom laten starten, dan moet je die dus als First zetten.

Weet je zeker dat er geen cd-rom in de cd speler zit trouwens?
 
hoe doe ik dat

kan het niet zijn dat de a station of cd rom schijf kapot zijn

hij check in begin alles ook op virussen
maar ja schijf kan ook leeg zijn
groeten jan
 
Staan alle apparaten (harde schijf, CD-rom, etc.) in de BIOS correct vermeld? Geef ook eens wat meer info over de PC.

Groetjes,
Bennie
 
Re: hoe doe ik dat

Geplaatst door janmuijtjens
en nog iets dat geeft hij ook aan
boot from atapi cd.rom faulure

Logisch, er zit geen bootable (opstartbare) cdrom in je speler.

Heb je misschien onlangs geformatteerd of iets anders gedaan waardoor je schijf leeg kan zijn? Of misschien in het BIOS iets veranderd? Zoeits gebeurd niet zonder zelf iets veranderd / gedaan te hebben lijkt me.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan