geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

tamme

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2001
Berichten
155
ik probeer video op de pc te krijgen met pinnacle studio 8. Het beel gaat prima, maar hij neemt het geluid niet op. Tijdens het opnemen hoor ik wel geluid, maar als ik het dan wil afspelen hoor ik niks. iemand een idee. ik heb een compositiet in de video in van de videokaart en een kabeltje via de lijn in van de geluidskaart en die zijn weer verbonden via de scartkabel van de video. Via een hulpstuk waar je de video en audiokabels in kunt pluggen.
 
Heb je in de mixer bij de opname-regeling (opties > eigenschappen) de line-in wel geselecteerd?
 
Op de scart aansluiting zijn meestal twee audio uitgangen aanwezig, terwijl naar de audioingang in de PC er maar één gebruikt kan worden. Je moet de linkeruitgang van de scartkabel hebben om het geluid naar de PC te krijgen. Is dat de mogelijke oplossing?

groet,

Aat.
 
Dat zit allemaal wel goed, want tijdens het opnemen heb ik wel geluid. alleen als ik het dan wil afspelen in pinnacle studio 8, dan hoor ik niks. Kan het zijn dat het geluid apart wordt opgenomen.
 
Ik capture met Virtual Dub en krijg de audio gewoon in de AVI die ik maak.

Het videosignaal gaat via een video-kabel, audio gaat via een aparte kabel vanaf de AUDIO-OUT van de Videorecorder naar de Line-in van de geluidskaart.
 
Ja, het geluid wordt altijd apart opgeslagen en hoort direct onder het beeld zichtbaar te worden als je het op de tijdlijn plaatst. Het wordt automatisch meegenomen zodra je een avi bestand op de tijdlijn plaatst. Je kunt het daarna apart bewerken, zoals dubben enz.

Dus als het niet op de tijdlijn geplaatst wordt, dan is er inderdaad iets mis.

Groet,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan