Sygate en een router

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Wie weet of dit gaat en hoe dan, bij de config zie ik geen mogelijkheden en op auto gaatie ook niet.Wie weet hier iets over te zeggen ??
 
graag meer info :)

ik zie er geen verband ...
Wat is Sygate en wat voor router bedoel en en wat gaat er precies mis
 
Ja dan heeft het geen zin als je niet weet wat sygate is en die router die heeft twee computers verbonden. Sygate is een internetverdelen en netwerk programma. Nu wil ik bijv een printer delen dat lukt dus niet. Internet wel maar dat gebeurt door de router. Sygate ziet ook de andere computer niet. dus..
 
Waarom sygate installeren als de router het internet verkeer kan delen?
 
Het netwerk functioneert niet, internet delen wel. Noch met sygate nog met Win XP prog. zien de computers elkaar alhoewel het alleen maar gaat over de printer delen maar dat lukt ook niet.
 
Ik had eerst een netgear met printer server maar die werkte ook niet ondanks de juiste driver, en nu probeer ik een andere maar daar doetie ook niets. Printer is office jet g85 Zonder router met een server ertussen of rechtsstreeks geen problemen.
 
Ja maar ik vertel het hier nog een keer want ik weet natuurlijk niet of je die gelezen hebt. maar het probleem overlapt elkaar natuurlijk als je de andere computer ziet dan ziet de andere computer ook je printer.
 
Heb je nog enige firewalls draaien? Interne firewall van xp uit?

Internetdelen werkt wel? wat zijn de interne ipadressen? bestanden gedeeld?

Ik doe die andere vraag maar op slot en kan er in dit topic over je netwerk en je printer verder gegaan worden
 
Geplaatst door egkok
Ja dan heeft het geen zin als je niet weet wat sygate is en die router die heeft twee computers verbonden. Sygate is een internetverdelen en netwerk programma. Nu wil ik bijv een printer delen dat lukt dus niet. Internet wel maar dat gebeurt door de router. Sygate ziet ook de andere computer niet. dus..
Als je ook alleen maar vermeld dat je sygate hebt, dan kunnen we daar niks mee, sygate heeft meer software produkten dan alleen maar internet delen, ze hebben bijvoorbeeld ook een firewall.
Voor de rest ben ik benieuwd naar de info waar m@rio om vraagt.
 
Geen firewall, ip automatisch, chello plus internet delen gaat dus wel alleen de LAN daar kan je niet delen die aan te vinken items zijn er niet, onder de firewall van XP, in die window.
 
Geplaatst door egkok
Ja dan heeft het geen zin als je niet weet wat sygate is en die router die heeft twee computers verbonden. Sygate is een internetverdelen en netwerk programma. Nu wil ik bijv een printer delen dat lukt dus niet. Internet wel maar dat gebeurt door de router. Sygate zietJa dan heeft het geen zin als je niet weet wat sygate is en die router die heeft twee computers verbonden. Sygate is een internetverdelen en netwerk programma. Nu wil ik bijv een printer delen dat lukt dus niet. Internet wel maar dat gebeurt door de router. Sygate ziet ook de andere computer niet. dus ook de andere computer niet. dus..

Als je het over internet delen hebt...

Met die Ip adressen kan ik niets die moeten voor chello plus op auto staan. En het probleem met sygate netwerk is dat ie alleen maar de kaar van mijn computer ziet. dus niet die van de andere computer. Missschien moet dat in de router software worden veranderd. Bij die netgear router met printer server heb ik keurig de driver geladen en de printer via die driver laten werken maar dan print ie niet eens meer.
 
Heb je die firewall van xp nu wel of niet aan staan?

En hoe wil jij bestanden delen?
 
Niet, nu helemaal geen firewalls aan. En internet delen doe ik natuur lijk het liefts met WINXP prog. Ik heb sygate netwerk alleen geprobeerd omdat het met win xp niet lukte. Met de netgear router met printer server niet en met de edimax router ook al niet. Heb nog een sitecom die ga ik nu proberen kan ik meteen ff in de software loeren of daar misschien de mogelijkheid zit.

Zal ik het nog beleven dat al die zooi gewoon werkt als je ze aansluit, zoals het hoort ??
 
Als je een router gebruikt, hoef je geen ander internet delen prog meer te gebruiken, ik vermoed dat je intussen zoveel hebt geïnstalleerd dat niks elkaar meer begrijpt.
Snap je eigenlijk zelf wel wat je aan het doen bent?

Waarom internet delen via XP als dat met een router kan, pc die internet deelt kan dan gewoon uit, terwijl de andere pc internet kan blijven gebruiken.

Xp internet delen werkt niet helemaal vlekkeloos (het blijft Microsoft).

Ik zou alles aansluiten op de router. In XP bestands en printerdeling aanzetten (in de eigenschappen van de netwerk verbinding) en dan de printer op delen zetten (via printer configuratie).
 
Ja dat begrijp ik wel maar met de router deel je alleen internet en heb je geen ondeling netwerk en daar moet je dan xp of sygate voor gebruiken als ik het tenminste goed begrijp. Ik hoef helemaal niet op die andere computer maar die andere wil wel mijn printer gebruiken en dat lukt nu juist niet en dat probeer ik dan met internet delen of sygate te bewerkstelligen en dat lukt niet ! Dus printerdelen doe ik ook maar het werkt eenvoudigweg niet. Snap je nu het probleem ??

Die lanverbinding daar moet gedeeld achter komen en dat kon je doen met Lan>> eigenschappen>> firewall en daaronder kon je dan aanvinken maar daar is het dus leeg!!
 
plaatje een nogmaals
 

Bijlagen

  • lan1.jpg
    lan1.jpg
    29,2 KB · Weergaven: 36
Schijven en printers delen hoef je geen apart progje voor te hebben (ook die van XP niet). Met een router deel je niet alleen internet maar vorm je ook een intern netwerk. Als dat dus goed werkt dan kun je ook je interne netwerk gebruiken.

In XP dus nu gewoon bestands- en printerdeling aanzetten (eigenschappen van netwerk verbinding) en dan je printer op delen zetten (rechtsklik op printer icoon in printers en faxapparaten).

Zet hierbij vooral de firewall van XP uit, heeft ook verder weinig nut meer als je router over een firewall beschikt.
 
plaatje 2
 

Bijlagen

  • lan2.jpg
    lan2.jpg
    17 KB · Weergaven: 31
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan