Pc's in netwerk met zonealarm.

Status
Niet open voor verdere reacties.

amd

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Berichten
93
Ik heb hier een pc met Win.2000 Pro. met internetverbinding telenet (kabel)hierin zitten 2 netwerkkaarten en is verbonden met een client pc win.xp pro.met 1 netwerkkaart wat allemaal perfect werkt.Nu heb ik op de pc met Win.2000 pro.de gratis versie van zonealarm geinstalleerd en kan ik met de client pc niet meer op het net of ik moet de internet zone security op medium zetten ipv.op high.Is hier geen andere mogelijk voor om met de client pc op het net te geraken zonder dat ik de internet security op med. moet zetten.

Ik ben hier zo niet van op de hoogte(en zeker niet van die engelse uitleg)
Kan er iemand mij in verstaanbare taal uitleggen hoe ik dit probleem kan oplossen aub.

Dank u.
 
Ik heb ZA pro,maar je moet die computer het ip adres op geven in ZA bij firewall
 
Je moet in ZoneAlarm aangeven dat verkeer vanaf je client je server (hoofdcomputer) in mag, zodat het vervolgens op Internet kan. In ZoneAlarm moet je dan als veilig IP-nummer het IP-nummer van je client opgeven.

Dubbelklik op het pictogram van ZoneAlarm in je systemtray. Klik links op Firewall en dan rechts op het tabblad Zones. Nu kun je rechtsonder een zone toevoegen (met de knop Add>). De zone die je moet opgeven is het IP-adres van je client.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan