film van tv opnemen op de harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonny

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
51
hallo helpmij medewerkers,

Ik heb een vraag over de pc aansluiten op de tv, dat lukt mij, ik kan via de pc een film kijken op de tv, maar nu is mijn vraag kan ik ook een film van de tv opnemen op mijn dvd brander of is dit niet mogelijk, ik heb er niet zoveel verstand van en als het kan kun je mij uitleggen wat ik dan precies moet dan.
groetjes Tonny
 
Je bekijkt een film 'via je pc op je tv'? Bedoel je dat je een DVD-schijf draait op je pc en bekijkt op je TV?

Om een film op je pc op te nemen heb je zoiets als Hauppauge PVR (Personal Video Recorder) nodig.
Kijk hier eens.
 
Hallo Dick,

bedankt voor je hulp; Ik heb de film gewoon op de harde schijf staan en speel die met de bs player af en dat werkt perfect, maar nu wil ik een film opnemen van de tv naar de pc, op de harde schijf of op een dvd, dat maakt me niet zoveel uit, maar je link werkt niet, dus ben ik er nog niet helemaal uit.

Groetjes Tonny
 
In de link staat een http:// te veel als je die na openen even met de hand weghaalt kom je er wel.

Een film op TV kijken die op je PC staat is wat anders dan omgekeerd.
Als je op je PC TV wilt kijken moet je een tv-tuner kaart hebben (of een videokaart met video-in).
 
Ik heb even gekeken op mijn pc en de gegevens die ik kan vinden over mijn videokaart zijn deze:
128 DDR ATI Radeon 9700 TX w/TV-Out
128 DDR ATI Radeon 9700 TX w/TV-Out Sec
en volgens mij kun je dan geen tv kijken want hij heeft geen tv in heb ik dat goed

groetjes Tonny
 
Dat heb je (helaas voor jou) goed gezien, geen TV-in aanwezig op je videokaart.

Als je dus TV wilt kijken op je PC zul je een aparte kaart (TV-tuner kaart) moeten aanschaffen.
 
ik leer het nog wel eens geloof ik, heel hartelijk bedankt voor jullie hulp

Groetjes Tonny
 
Kort en duidelijk...neeee

je hebt tv out, dus je kan via je pc........... tv kijken, dus iets wat je op je harde schijf/ cdrom hebt wordt weergegeven op je TV.

Maar je kunt geen beelden van je TV naar je PC zenden en opslaan/rechtstreeks opnemen.


Conclusie= koop een tvkaartje en dan gaan al je wensen in vervulling.:D ;)
 
dat zal ik doen, moet nog iemand vinden die hem erin kan zetten, maar dat zal wel lukken, ben niet zo handig op dat gebied, een pc moet draaien, maar open maken en er iets erbij in zetten is wel ingewikkeld, maar dat wordt ook wel opgelost, nogmaals bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan