Naam mp3 wijzigt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gringo_m

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2003
Berichten
51
Als ik via "Tag&Rename" een mp3 de juiste naam geef en deze file vervolgens met Roxio Easy CD Creator 5.0 brand op een cd (wav) dan wordt de juiste naam niet meegebrand want als ik vervolgens de cd afspeel geeft hij aan: track 1, track 2 etc ipv de juiste naam.
Wat doe ik fout?
 
Ik heb met Easy CD creator niet zoveel ervaring als het om tekst gaat. Ik gebruik het dan ook niet om te branden. Ik dacht dat je het apart moet invoeren, maar dat kan ik mis hebben. Als ik je iets mag aanraden: Ik ben erg blij met Nero, daar gaat dat automatisch en dat is wel zo makkelijk. Ik gebruik sinds kort Nero 6 en dat werk prima.
 
Niet op ieder systeem werkt Nero beter dan Easy CD. Bij mij levert Nero aanmerkelijk meer onderzetterjes op. Om echter bij het topic te blijven. Sinds ik de nieuwste update van Roxio heb geïnstalleerd heb ik het door jou beschreven probleem ook. Ik ontdekte het dit weekend pas. Als ik er achter ben hoe je het kunt oplossen, laat ik het hier weten. Vraagje, als je na het branden direct een hoesje wilt maken, geeft hij dan ook track1, 2 etc... (dat is bij mij namelijk zo) of staan de namen er dan wel automatisch? en nog een: als jij een cd-project hebt gemaakt kun je het dan opslaan? Bij mij slaat íe ook niets op. De repair-optie op de installatie-cd levert geen oplossing. Volgens mij moeten we op zoek naar een oudere update, of vergis ik me?
 
Laatst bewerkt:
Zowel bij Roxio als bij Nero (demo geinstalleerd) krijg ik steeds de juiste gegevens zolang ik alleen die programma's gebruik. Dus ook bij bv hoesjes maken heb ik de juiste gegevens.

Pas als ik de gebrande cd in bv Winamp start dan krijg ik "Track 1, track 2 etc", dus niet de juiste gegevens. Ook op andere afspelers leest het display steeds "track 1 etc" uit.

Ps; een cd project kan ik nog steeds opslaan in Roxio dus ik denk dat jouw nieuwe versie niet goed is.
 
We hebben het inderdaad over een ander probleem, denk ik. Ik ben gisteren vrij lang bezig geweest om dat van mij op te lossen, tevergeefs. Ik denk dat ik hier een nieuwe thread over open.

Veel succes verder en ik hoor het graag als het is opgelost.

p.s. inmiddels ben ik erachter dat het om een conflict met CloneCD ging, toen ik die eraf had gehaald ging alles zoals ik gewend was.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik ook Easy CD-DA extractor 5.1, speciaal voor de CD's die normaal niet in een computer te gebruiken zijn. Bij dat programma zit ook de mogelijkheid om te branden en de titels worden automatisch ingevuld als de cd wordt herkent.

Met Nero heb ik eigenlijk nooit problemen, maar brand dan ook wel op een plextor die zich niet zo snel laat gek maken, mogelijk dat het daar mee te maken heeft of dat de betreffende Nero geen voorledige versie is.

Het WinAmp probleem weet ik niet, maar lijkt net zoiets als een tekst-CD. Als je namelijk een tekst-CD brand en je stopt hem opnieuw in een CD-Rom speler ziet deze ook alleen maak tracks. Misschien moet je een bepaalde plug-inn voor winamp hebben, maar ik dacht dat die het automatisch overnam. Of stop je een CD in de CD-Rom en maak je daar een mp3 van zonder dat de tekst er bij staat?
 
Via een ander forum kreeg ik het volgende antwoord:
-----------------------------
Dat komt omdat je er een CD van gebrand hebt. Als je een CD in Winamp opent probeerd deze de gegevens uit een hele grote internet database te halen (beter bekend als het begrip CDDB).

En omdat je zelf een CD hebt samengesteld, zijn deze gegevens daar dus ook niet bekend. Je vind daar alleen informatie van cd's die daar bekend zijn.

Winamp gebruikt Gracenote. Ik zou zeggen, neem eens een kijkje op die pagina voor meer informatie
------------------------------

Blijkbaar is dat "CDDB" niet uit te schakelen bij Winamp dus is er geen oplossing helaas...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan