Speakers aansluiten op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tranzy

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2001
Berichten
43
Hallo,

kan je normale speakers met goedkoop speakerdraad voorzien van tulpstekkers en die via een verloop stukje direct op je geluidskaart aansluiten?

heb nl. in mijn badkamer 2 speakertjes in het plafond zitten die voorheen op een stereo aangesloten waren. Ik wil ze via mijn pc aansturen.
 
Als je kaart buiten de line-out ook nog een aansluiting heeft waar je speakers op aan kan sluiten (geen hoofd telefoon) moet dat gaan.

Verwacht geen blaster geluid,als er al een versterker op je kaart zit,zal hij van een gering (2-4 Watt)vermogen zijn.

Eerst even je aansluitingen achter op je kaart bekijken.
 
ik heb een soundblaster audigy player. Ik heb een front en rear uitgang. Wat ik eigenlijk wil doen is aan de speaker draden tulpstekkers maken (weet alleen nog niet hoe) en die dan met een verloopstekker naar minijack op een van de uitgangen aansluiten.
 
Dat zullen stereo uitgangen/pluggen zijn.
Mini pluggen zijn te koop in de elektonica onderdeel zaken(dan kan je gelijk in de kaart zonder tulp).

De dunne 3 aderige draad ook (1 gezamelijke massa 2 plussen)en dan weer opsplitsen in de badkamer.

Het zal uitdraaien op het betere nobele soldeerwerk dat wel.

Suc6
 
Laatst bewerkt:
speaker draden gelijk aansluiten op een mini-jack is natuurlijk nog makkelijker ...

ga wel een langs bij zo'n electronica boer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan