pc of router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jack43

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Berichten
658
Ik verdeel momenteel mn internet met een oude pc, maar deze stopt er om onduidelijke redenen steeds mee. Ik ben dan ook van plan om een router er voor in de plaats te doen. Mijn vraag is; veranderd er dan veel aan de opstelling (of gewoon router op de plaats van de pc en klaar?) en maakt de kwaliteit(lees prijs) van de router veel uit qua snelheid?
 
Opstelling blijft hetzelfde.
Een router kan een ingebouwde hub/switch hebben voor een x aantal pc's, als al je pc's daar op passen dan heb je je huidige hub/switch niet meer nodig. De kwaliteit van de router en de eventuele ingebouwde hub/switch kan uiteraard verschilen per merk, maar echt slechte zijn er niet bij mijn weten en invloed op de snelheid zal minimaal zijn. Je moet natuurlijk wel even controleren of de eventueel ingebouwde Hub of switch 100Mbit is, anders heb je een "langzaam" netwerk.
Er zijn wel makkelijk en minder makkelijk in te stellen routers, maar die ervaring heb ik zelf niet (draai ook nog router op oude pc) dus misschien iemand anders??

Ohja, een Switch is sneller in het verwerken van data dan een Hub, houd daar ook rekening mee.
succes;)
 
Tja de ene router heeft wat meer functies dan de ander, de een heeft een leuke dure VPN funtie, en de ander niet. Maar ja als je dat allemaal niet gebruikt en je hebt ook nog een "gewoon" thuis netwerkje en geen pc's meer dan 20 dan voldoet eig elke router wel, die tegenwoordig verkocht worden.

en zoals hier boven al gezegt blijft setting gewoon het zelfde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan