dvd rippen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patrice

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2001
Berichten
152
Ik wil een dvd rippen naar VCD formaat (voor eigen gebruik)... gebruik movie jack 2.0

1.) Kan ik een dvd in verschillende fases rippen of moet ik een ifo bestand in 1 keer rippen??
Zo niet, zijn er programma's die dit wel kunnen??

2.) Voor ca. 1 uur film ben ik ruim 14 uur bezig...
is dit normaal??

3.) Als ik het rippen wil versnellen, gaat dit ten koste van de beeldkwaliteit??

Mijn systeem: Celeron 433 mhz (1999), Win98SE..


pd
 
1) wat bedoel je met in verschillende fase rippen ?? het tussendoor stop zetten oid en later verder gaan met rippen.?? dit gaat niet je moet in 1x doorgaan.

2) op een wat trage pc kan het inderdaad lang duren voor een film geript is ja.
zelf werk ik met een P4 2,8 en daar mee gaat het in 2 tot 2 1/2 uur
dus de tijd die jij opgeeft met jouw systeem zou wel eens kunnen kloppen.

3) sneller rippen zal niet zo makkelijk gaan of je moet inderdaad met de kwaliteit gaan rommelen zoals lager video bitrate en audio bitrate wat de kwaliteit van de film zeker niet ten goede komt.

gebruik voor het rippen eens DVDx 1 van de betere rippers die ook nog eens redelijk snel is en goeie kwaliteit aflevert.
handleiding is evt te vinden op http://wintips.filmt.nl
 
2.) Voor ca. 1 uur film ben ik ruim 14 uur bezig...
is dit normaal??

Dit is heel normaal voor jouw systeem
Ben ook bang dat je veel frameverlies krijgt
 
DVD Rip

Sorry Tazman, als jij een P4 2.8 Ghz hebt en je doet 2 tot 2.5 uur over het rippen dan gaat het wel erg langzaam.
Ik zelf heb een P4 2.53 Ghz en bij mij duurt een rip maar +/- 30 minuten. Ik denk dat je een erg traag programma hebt.
 
Re: DVD Rip

Geplaatst door Dark Maul
Sorry Tazman, als jij een P4 2.8 Ghz hebt en je doet 2 tot 2.5 uur over het rippen dan gaat het wel erg langzaam.
Ik zelf heb een P4 2.53 Ghz en bij mij duurt een rip maar +/- 30 minuten. Ik denk dat je een erg traag programma hebt.

dat ligt geheel aan welke kwaliteit je ript ;)

Svcd met een video bitrate van 2250 en een audio bitrate van 194 kbs
en dat ook nog eens met 4 pass duurt even ;)
 
DVD rip

Mijn rips zijn allemaal DVD kwaliteit, ze zijn ook allemaal bijna 4.5 Gb groot incl. 2 Ch, 6 Ch, 5.1 en DTS indien aanwezig. En ze zijn op een DVD'tje gebrand en niet op een cd.
 
dan rip je dus daadwerkelijk de dvd ( vob , ifo enz ) en laat je niks converteren naar svcd of vcd.
ja dan begrijp ik dat het binnen een half uur kan.
ga je converteren naar svcd of vcd heeft de pc wel even iets langer nodig dan 30 min ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan