2de en 3de XP de-installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

boerdet

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
126
Een week geleden was ik wat aan het opruimen en ben toe heel dom gerweest. Ik zeg het maar niet precies...., maar kon op geen enkele wijze Windows xp meer opstarten, mede omdat mijn PC dan tegen een Stopcode aanliep. Uiteindelijk heb ik XP geherinstalleerd, en dat lukte alleen op de tweede harde schijf die ik heb. Op een andere partitie van C: ging het niet. Nu heb ik twee werkende en een niet complete versie van XP in deze kast. Bij opstarten moet ik de goede kiezen in het bootmenu.
Nu mijn vraag: hoe kan ik die andere versies weer verwijderen of is het misschien handig de werkende gewoon te laten staan? Dan wil ik die niet werkende wel opruimen.
vr gr Tijmen
 
Wat ik in dit geval zou doen:
1. Kopiëer het bestand boot.ini vanaf C: naar een diskette.
2. Start op vanaf de WinXP CDROM, in het partitiescherm verwijder je de C: partitie en maak hem daarna opnieuw aan. (Je raaks wel alle data hierop kwijt).
3. Installeer Windows XP opnieuw op C: (dat zou nu toch probleemloos moeten gaan)
4. Als je die andere WinXP ook wilt kunnen opstarten, dan kopiëer je boot.ini weer terug naar C:. Zo niet, dan kun je die partities gewoon formatteren, en alles is weg.

Je kunt best meerdere WinXP op je systeem hebben (als je dat wilt), maar de betrouwbaarste manier is gewoon op C: installeren. Als je op een tweede HDD installeert boot deze namelijk wel van de 1e HDD en ben je van de goede werking van 2 schijven afhankelijk. En heb je 2x zoveel kans dat er iets fout gaat...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan