Heeft iemand ervaring met foto's van Corbis?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fleur77

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2001
Berichten
270
Beste mensen,

Voor interessante foto's om te downloaden had ik
de schitterende site van corbis ontdekt:

http://pro.corbis.com/creative/celebrity/?lcd=en-us

Er zitten zulke topfoto's bij dat je meteen ze zou
willen ophalen, maar dat durf ik niet.

Want eerlijkgezegd snap ik nog niet wat ze precies bedoelen met free royalties en dergelijke en of je nu wel of niet moet betalen als je een foto download.

Je moet je registreren om sowieso op de site iets
te kunnen doen en zie daar een rekeningadres
dat je moet invullen, maar wat dan?

Mijn vingers jeuken bij het zien van al die schitterende
foto's maar wat mag je nu wel of niet doen?

En als je moet betalen voor gebruik van zo'n foto
voor drukwerk bijvoorbeeld, hoeveel gaat je dat dan wel niet kosten? Wil me niet in de nesten gaan werken, want dat is niet de bedoeling.

Heeft iemand ervaring met dit soort zaken? Wat mag
je nu wel of niet doen op Corbis? Het lezen van de
voorwaarden is een ondoenlijke situatie want veel
te juridisch en nog wel Amerikaans, dus daar snap
ik helemaal niets van.

Zijn de foto's met free royalties echt gratis?

Bij voorbaat dank voor uw antwoord en tips,

Fleur77.
 
Aan m'n Engels zal het niet liggen, maar wat die foto's nu moeten kosten gemiddeld is me totaal niet duidelijk. Wel is er een simpel verschil tussen Royalty Free en Rights Managed, wat duidt op een juridisch verschil als je de foto's voor commerciële doeleinden wilt gebruiken (reproductie bijv.).

De foto's zonder watermerk zijn dus niet gratis, maar hoeveel het dan wel is, ben ik niet achter gekomen.
 
Helaas is het zo dat corbis.com geen gratis sectie meer heeft, 4 jaar geleden nog wel tot een beperkt formaat, meen ik me te herinneren. (Bill Gate$ heeft hier ook zijn stempel laten gelden)
Royalty Free is volgens mij dat je de foto´s onbeperkt (ook commercieel (bv. promotie), maar zeer waarschijnlijk niet voor doorverkoop) mag gebruiken tegen een eenmalig bedrag. Ze zijn dus niet gratis! Prijzen zijn per foto verschillend. Je kunt wel sets kopen met een bepaald onderwerp bv.

OPEN YOUR EYES TO RF002
RF002 is the second in a series of catalogs showcasing
our ever-expanding collection of Royalty-Free images. Corbis RF - imagery that puts you in the right frame of mind.
Royalty-Free Products
Royalty-Free images are a fantastic value, offering unlimited usage for a one-time fee. If you're looking for more than one image, browse through our CD collection and you'll find fresh, edgy content grouped by subject. CDs are available to order by phone.
CD-Rom Pricing - Contact us to order
50 MB CD, 50 images $399 USD
32 MB CD, 50-100 images, 3 JPEG $399 USD
18 MB CD, 50-100 images, 2 JPEG or 5 PhotoCD $279 USD
24 MB CD (Objects Series), 50-100 images, 2 JPEG $249 USD

Dat geeft wel een beetje een indruk: Duur, heel heel duur, en dat heet "fantastic value".

Bij de Rights Managed sectie is het volgens mij zo dat de prijs bepaald wordt naar gebruik. Zo kun je het alleenrecht op een foto kopen, als je maar diep genoeg in de buidel tast. Je moet de aanbieder het gebruik overleggen, en je krijgt een licentie voor gebruik voor die bestemming. Bij films heb je ook zoiets, zo is op enkele scenes in Twister ook het alleenrecht afgekocht.
 
Niet haalbaar voor me........

Beste Caveman en Wasbeertje,

Hartelijk dank voor de gedane moeite
om de site voor me te bekijken en voor
me uit te leggen.

Het is nu wel duidelijk dat deze prijzen
niet voor iedereen haalbaar zijn, zeker
niet voor kleine particulieren, maar
vermoedelijk wel voor bedrijven.

Wel jammer dat het niet voor iedereen
weggelegd is, omdat er erg mooie
foto's bij zitten, ware kunstwerken waar
je bij gaat watertanden.

Maar goed, de commercie heeft hier kennelijk
even anders beslist.

Groeten,

Fleur77.
 
Corbis is een boevenbende

Ze vragen de hoofdprijs voor een foto en gokken erop dat die over internet worden verspreid en dat je die per ongeluk gaat gebruiken op de homepage. Vervolgens komen ze met juristen langs om duizenden euros te vragen. Mij gebeurd dus.
Rechtskundig zal het wel kloppen, maar ik kan mij niet voorstellen dat iemand voor een eenvoudige foto 600 euro gaat betalen. Op deze wijze verdienen ze hun geld. Scan ook maar eens op Waldorf frommer Corbis
 
Corbis is een boevenbende

Ze vragen de hoofdprijs voor een foto en gokken erop dat die over internet worden verspreid en dat je die per ongeluk gaat gebruiken op de homepage. Vervolgens komen ze met juristen langs om duizenden euros te vragen. Mij gebeurd dus.
Rechtskundig zal het wel kloppen, maar ik kan mij niet voorstellen dat iemand voor een eenvoudige foto 600 euro gaat betalen. Op deze wijze verdienen ze hun geld. Scan ook maar eens op Waldorf frommer Corbis
 
Dat is een tijd geleden!!

Leuk dat er nog een keer op mijn vraag gereageerd is.

Het heeft even geduurd, maar soms moet het zijn tijd hebben, hè. :D

In dit geval gaat heeft dit bijna NEGEN jaar geduurd. (In 2003 dus gepost) :D:D:D

Maar ja, daar is het Helpmij forum ook voor. Altijd paraat. :thumb::thumb::thumb:

fleur77.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan