mp3 cd maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandra-1

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
920
Hallo,

Hoe maak ik een mp3 cd die je kunt afspelen in een draagbare mp3 player zo'n cd waar minstens 100 liedjes of meer op staan.

Groetjes,Sandra
 
Gewoon de MP3's branden als een data CD met bijvoorbeeld Nero.
 
Uhm, daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Ik heb een DVD stand alone machine gebruikt (normale dvd speler voor in de huiskamer) die mp3-cdtjes die als data gebrand waren niet accepteerde.

Als ik in Nero aangaf dat ik een MP3 cd wilde bakken pakte de normale huiskamer dvd-speler het wel.

Uiteraard moet je dvd speler wel mp3tjes aankunnen, maar dat spreekt voor zich.
 
Ik denk dat het aan de versie van Nero ligt die je gebruikt. Wanneer ik data-cd kies pikt mijn dvd speler het wel. Ik gebruik versie 5.5.6.3
 
Ok bedankt alvast voor jullie reacties maar de bestanden zelf zijn dat gewoon mp3 bestanden want het is de bedoeling dat er minstens 100 nummers op een cd'tje komen te staan en moet het met een gewone 80min cd gebrand worden?

Groetjes, Sandra
 
Als je als data brand dan blijft de mp3 een mp3
 
Ik deed het gewoon met de ingebouwde brander van xp.

Kies de mp3 files, kopieeren naar - Je brander station,
dan worden ze in de map gezet, nu krijg je een xpballon waarin staat dat er bestanden in de w8rij staan, klik je op. En dan linksboven bij taken staat "deze bestanden op cd zetten". Verder gebruik je gewoon de wizard, als er een keuze moet gemaakt worden tussen audio - data cd, kies je voor data.
 
Ik gebruik Nero 6.0.0.11 en die wil toch eerst weten of je er een mp3-CD van wil bakken ondanks dat het al MP3tjes zijn. Ik heb ook geprobeerd een MP3-CD te bakken als data cd, maar dat vonden 2 dvd-spelers helemaal niet leuk. De één begon te ratelen en dan ander bleef op laden staan. Als je al een minuut of 2 aan het laden bent, dan klopt er iets niet. Ik snap ook niet waarom dat niet zou kunnen.
 
Effe uitzoeken of ze zeker weten mp3 afspelen.
En soms helpt het weleens ff 2/3 keer de cd er opnieuw in te doen.

Als het een gewone mp3 cd is moet een dvd speler met mp3 afspeelmogelijkheid m afspelen.

Probeer eens te testen met een rewritable cd, gooi er bijv 1 mp3tje op...
 
Geloof me, ik heb het allemaal uitgeprobeerd en ja, ze zijn beide geschikt voor MP3

Jpeg moet juist weer wel als data CD gebrand worden, want dat ondersteunen de dvd-spelers ook.

De ene dvd-speler had ik hier, maar die is retour gegaan omdat die mij niet beviel. (heel erg gammel)

De tweede heb ik in de winkel uitgetest en ondersteunde zelfs windows zoals op het apparaat te lezen was met een echte microsoft sticker. Het apparaat was niet van een onbekent merk, dus dat was wel ok, want die eerste was dat wel en nog troep ook.

Maar beide accepteerde alles zoals eerder beschreven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan