foto cd maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea41

Verenigingslid
Lid geworden
4 jun 2001
Berichten
1.256
Ik ben het even helemaal kwijt; hoe maak ik een cd met foto's erop die ik op de PC af kan draaien? Ik krijg met Ulead DVDPictureshow een cd die ik alleen op de DVD kan draaien, en in Nero krijg ik ze niet zoals ik ze wil hebben (nl. NIET op alfabetische volgorde). Ik heb deze thread nagekeken http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=97466, maar dat gaat over MP3tjes, maar ik neem aan dat dat met foto's hetzelfde gaat?
Waarom krijg ik het dan niet voor elkaar???:(
 
Oja, nog even iets, in Ulead kan ik dat ook niet op de PC kijken, want dan geeft ie allemaal mapjes die ik dan kan openen, maar waar .dat-bestandjes in staan....
 
Ik neem aan dat je Windows XP Home edition hebt. Via verkenner de bestanden van de foto´s markeren en kopieren naar de cd brander. De brander van XP zet ze netjes op cd. Als je ze wilt afspelen, zorgt de viewer van Windows XP er voor, dat je ze als een diashow kunt bekijken, mits je bij weergave opgeeft dat ze als kleine afbeeldingen moeten worden weergegeven.
Succes
 
Geplaatst door Thea41
Ik ben het even helemaal kwijt; hoe maak ik een cd met foto's erop die ik op de PC af kan draaien? Ik krijg met Ulead DVDPictureshow een cd die ik alleen op de DVD kan draaien, en in Nero krijg ik ze niet zoals ik ze wil hebben (nl. NIET op alfabetische volgorde). Ik heb deze thread nagekeken http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=97466, maar dat gaat over MP3tjes, maar ik neem aan dat dat met foto's hetzelfde gaat?
Waarom krijg ik het dan niet voor elkaar???:(

Als je de cd gebrand heb kan je toch gewoon met je verkenner selecteren hoe je ze wil hebben
 
Hoe zeg je, GTD? Dat met die verkenner snap ik niet.

Maar het moet toch mogelijk zijn om gewoon foto's op een CD te zetten?
 
Geplaatst door Thea41
Hoe zeg je, GTD? Dat met die verkenner snap ik niet.

Maar het moet toch mogelijk zijn om gewoon foto's op een CD te zetten?

Hoi,

De foto (het plaatje dus) is gewoon opgeslagen in een bepaald bestandsformaat (b.v. jpeg)

Dit brand je gewoon als data naar je CD-R.

Met een fotobewerkings programma als b.v. Paint Shop Pro lees je de foto's uit.

Grtzzz.
 
Ik snap het helemaal niet hoor. Ik brand gewoon de foto's als data met Nero en mijn PC leest ze prima.
Simpel....
 
't is toch allemaal gelukt; iedereen bedankt voor de reacties :thumb:
 
We zijn toch op de wereld om mekaar, om mekaar, te hellupuh nie waar..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan