op een oude pc win 95 of 98 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

lissa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 sep 2003
Berichten
2
hallo,

kan me iemand wegwijs maken?
op de school waar ik werk , staan er nog een aantal oude pc's , 286,386,486....
nu zijn we bezig om te proberen daar een windows versie op te installeren, zodat ze in het kleuterschooltje kunnen gebruikt worden.
de dos-versie die erop staat is dos 3.11 , als ik dan de cdrom erin leg, geeft hij een foutmelding en vraagt naar een hogere dos-versie.
wat gaat er mis? en kan ik eventueel die dosversie upgraden , zo ja, waar vind ik die hogere dosversie?

bedankt
lissa.
 
Klopt.

Je hebt echter minimaal DOS 6.20 nodig om welke windows dan ook te gaan installeren.

Ik zou adviseren : Maak een bootflop onder W98.
Daar kun je in ieder geval een CDROM mee aan sturen en dat kan weer niet met een bootflop van W95.

Daarna kun je er rustig W95 op zetten hoewel ik een voorstander ben van W98.

Alle PC's op de basisschool, waar ik als Pa van drie kinderen samen met andere Pa's de informatievoorziening regel (netwerk van 35 PC's), werken dan ook onder W98. Maar we willen dan ook minimaal Pentium I PC's. De school wordt anders zo gauw een dumpplaats voor oude "lijken" zoals 286,386 en 486. Bovendien kunnen kinderen daar ook nauwelijks meer iets mee.
Het is trouwens een kwestie van duidelijk maken naar de buitenwereld dat je erg graag PC's wilt hebben die door bedrijven worden afgeschreven maar dat ze wel aan minimale eisen moeten voldoen.
Er verschijnen dan mogelijkheden genoeg, althans dat is mijn ervaring.

Groets, Jas.
 
Windows 3.11 kan ook op DOS-versie's onder 6.0 geïnstalleerd worden. Volgens de setup.txt is 5.0 ook bruikbaar. Wel is het zo dat DOS 6.0 (en 6.2x) diverse utilities heeft die speciaal voor Windows 3.X gemaakt zijn.

286 en 386 zijn gewoonweg niet geschikt voor hedendaagse programma's. Dit vind ik ook van 486'ers alhoewel win3.11 met wat oude educatieve software daar nog wel op te doen is.
 
Volgens mij was de vraag :

op een oude pc win 95 of 98 installeren..............
 
Op een 486 kan je nog proberen om Windows 98-lite te installeren. Windows 98 of Windows 98SE trekt 'ie denk ik niet.
 
bedankt jullie allemaal,

maar eigenlijk is mijn probleem nog niet opgelost.

ik heb overal gezocht om een windowsversie wat er wel
mogelijk op kan geinstalleerd worden, dus pckes zijn voor de afvalberg vrees ik

lissa
 
Helaas....

Ik vrees dat je gelijk hebt..........

Niet getreurd, wees duidelijk in wat je wilt en je zult het krijgen.

Groets, Jas.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan