Draadloos video/audio van pc naar tv en stereo

Status
Niet open voor verdere reacties.

seedorf

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
212
Hey,

Ik zou dus men pc met men stereo en tv willen verbinden.

Het probleem is dat men pc in men bureau staat en men tv en stereo in de living opzich staat de pc maar 10 à 15 m. van de tv en stereo met hier tussen 2 muren.

Kabels zichtbaar trekken in de living zijn taboe gezien de afstand (teveel verlies) en de zichtbaarheid ervan.
Dus dacht ik aan draadloos Video/audio (zgn. RC5). maar gaan deze wel door 2 muren en heb je wel een deftig beeld en geluid op je tv en/of je stereo.... heeft iemand hiermee enige ervaring?

Wat ik dus ook al als een oplossing zag is de zender op zolder plaatsen boven de living en de ontvanger vlak naast de tv en stereo... geen hinder van kabels in de living, het plafond bestaat uit gybroplaten dus dat houd niks tegen, toch? Dan zou ik dus de 3 kabels van de pc naar de zolder brengen tot aan de zender boven de living, dit zou max. 10 m kabel zijn, en neem ik een goede beschermde kabels dan zou dit geen probleem vormen, toch?

Wat ik ook gelezen heb op inet. is dat deze draadloze video en audio zenders en ontvangers voorzien zijn van infrarood voor een afstandbediening dat zou dus ook handig zijn... wat je dus ook niet hebt als je kabels trekt.

Tenslotte zou ik dus men toetsenbord en muis willen gebruiken in de living (op de tv) zodoende ik deze zou moeten aansluiten op een of andere manier op de pc. dit toetsenbord en muis zou dus ook draadloss moeten zijn en is dit niet mogenlijk in combinatie met deze rc5 zenders en ontvangers? dat zou pas handig zijn...

Amaai dat was me wel een uitleg, mss zijn er mensen die enige possitieve en mss negatieve ervaringen hebben met deze draadloze oplossingen, laat ze me alstublieft weten want het kost nat. allemaal geld en mocht het dan niet behorlijk werken...

Alvast Bedankt!
 
Zo een draadlose zender heb ik ook en werkt perfect in de zelfde situatie als je jouwe
me toetsenbord en muis heb ik op zender gekocht een keertje op een markt en die werkt tot 15 meter
dus dit kan allemaal wel

de negatieve dingen zijn:
toch een beedje beeld verlies
niet stabiel met muizen en toetsen
 
Doorkruisen de zenders de muren Of heb je hem op zolder staan?

Welk toetsenbord en muis heb je juist? gewoon zo'n draadloos set?
 
Nou ik kijk films via de pc>tv draadloos, het werkt wel.
Alleen overdag hangen er teveel stoorzenders inde lucht. Bijv een magnatron. Als men in de buurt eentje aanzet heb je enorm beeld verlies.
Ik had de zender eerst boven staan (ontvanger beneden),dan moet je wel even uitzoeken welk kanaal het beste is natuurlijk.
Wat betreft het toetsenbord en muis daar heb ik geen ervaring mee,ik denk dat je wel iets verlies hebt.
Al met al ben ik blij met m'n zender ontvanger.
Het is geen slechte aankoop geweest en ik raad het je dan ook aan om er een aanteschaffen.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan