Problemen met mijn Pinnacle PCTV kaart, rare ''groene'' horizontale strepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

coen88

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2001
Berichten
12
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijd het probleem met mijn tv kaart dat er rare strepen door het beeld lopen. Het beeld is niet korrelig ofzo, maar echt alleen horizontale strepen.
Het ligt niet aan de kabel of aansluitingen, want wanneer ik mijn dvd speler met digitale kabel aansluit is het beeld nog steeds hetzelfde.

Ik heb een filmpje gecaptured, zodat je het probleem kan zien: Klik hier.
Ik had mijn vraag ook op een amerikaans TV kaarten forum gezet, Klik hier voor de resultaten die de vraag opleverde..
Zij denken dus, net als ik, dat het aan de IRQ instellingen van mijn pc ligt. Ik heb namelijk een aantal apparaten op dezelfe IRQ's. klik hier voor mijn IRQ lijstje.... :D

Ik krijg de IRQ instellingen alleen niet gewijzigd. In win XP is dit grijs gemaakt, niet te veranderen. Ik had geprobeerd om ACPI uit te zetten, maar dit lukte niet omdat de pc iedere keer ging rebooten als ik aangemeld was. Ook had ik PNP OS gezet op NO. Dit maakte ook geen verschil; ik kon nog steeds niets veranderen aan IRQ instellingen. Ook het verwisselen van PCI poort had geen zin, hij bleef de IRQ delen.
In m'n bios kun je ook niet een PCI poort dedicated maken....

Kunnen jullie mij verder helpen?

Bedankt!

Gr. coen
 
Je oplossing ligt volgens mij dus ook in je irq's probeer gewoon een aantal apperaten uit te schakelen zodoende dat je een aantal irq's vrij krijgt... zet je tv-tuner kaart eens op een irq dat hij alleen gebruikt...

Want die groene glidches zijn volgens mij een storingkje van een ander apparaat
 
uhm

Hallo, ik heb ook een pinnacle tvprokaart hier..
Had ook eerst dit probleem....

Ik heb eerst een goeie videokaart gekocht.
Geforce4 128MB

En een nieuwe partie gemaakt, daarin maak en bewerk ik mijn films.

Dit is beter dan heb je ook geen confilcten met ander software, en gebruik je volledige geheugen.

Gr,
Martin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan