10/100mbps

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroenotje

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2002
Berichten
62
De ADSL modem (incl. ingeboude router!) werkt op 10 Mbps. deze staat in de garage en loopt via een kabel naar de kelder en voorziet daar een kantoor van 3 PC's van internet d.m.v. een 10/100Mbps hub en drie 10/100 Mbps ethernet kaarten. Nu moet er ook een lijntje naar de zolder. (mijn neef heeft even voor de gein draadloos geprobeert toen hij op een verjaardag er was, vloeren waren van dik, gewapend beton, dit werkte dus niet). Nu willen we dus een lijntje gaan trekken naar de zolder, wat voorn kabel moet dit zijn? en wat is de maximale lengte van zo'n kabel? Nog een probleem, ik heb alleen maar een 100Mbps hubje voor op zolder, volgensmij kan ik op die manier dus niet internetten op zolder! Kan iemand mij mischien helpen?

Groeten Jeroen
 
Maximale lengte is rond de honderd meter, lijkt mij voor de meeste woningen meer dan zat ;) 100Mbit/s hub moet je wel kunnen gebruiken, ik neem aan dat deze ook wel met 10mbit/s kan omgaan of niet?

Als je deze via de uplinkpoort van je huidige hub/switch plaatst moet het wel lukken denk ik zo.
 
10 en 100Mbps worden gezien als twee verschillende dingen, kan geen 10Mbps kaartje op een 100Mbps hub aansluiten, ben bang dat ik niet kan internetten omdat het modem 10Mbps is...
 
Ik heb ook een Ethernetmodem (10mbit) en een 100Mbit/s netwerkje. Mijn switch kan automatisch omschakelen, geen probleem. De meeste switches kunnen dit. Weet je zeker dat je een HUB hebt? Geef eens een merk/type door.
 
Ben ff de handleiding kwijt, maar dr staat het volgende op de HUB zelf:

EDIMAX 100Mbps 5-port Fast Ethernet Hub.

Ik heb wel eens geprobeert om hem op 10Mbps kaartjes aan te sluiten, maar dat werkte dus niet.
 
Nee, een HUB kan niet en een switch kan wel omschakelen van 10 naar 100. Andere oplossing zoeken dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan