@Home - Sweexrouter - problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonvanleeuwen

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2001
Berichten
111
Ik heb @home breedband en een Sweex router. Achter deze router hangen 2 witches, bij elkaar 6 pc's. Dit werkt zonder problemen maar enkele keren per week dan is ineens geen verbinding meer mogelijk. Ik kan dan geeneens de router pingen. Als ik alles er tussen uit haal en 1 pc direct aan de modem koppel heb ik wel link. Het probleem lijkt dus in het interne netwerk te zitten. Wanneer ik de router van het modem afhaal heb ik een continu ping, als ik vervolgens de router weer aankoppel heb ik geen continu ping naar de router. Dit gebeurt alleen tijdens die storingen. Op dit moment heb ik gewoon connectie en kan ik alles pingen. Komt dit iemand bekend voor??????
 
Dit probleem ook gehad bij mij lag het aan de kabel
 
Diverse UTP kabels gehad maar het probleem blijft. Wel is in de afgelopen tijd al mijn modem vervangen, de splitter, de router en de switch. Er is al 2 keer mijn signaal bijgeregeld in de kast op de hoek van de straat. Het signaal dat bij mijn modem aankwam was te zwak. Ik heb nog steeds een com21 modem en ik weet dat ze bij @Home met een ander model werken maar is die ook beter? In ieder geval heb ik sinds de posting gisterenavond weer internet op alle pc's, alsof er niks gebeurd is.
 
Opgelost

Het probleem lag toch in het COM21 modem van de Provider. Er is al enkele malen het e.e.a. vervangen en als laatste heb ik nu een nieuw model modem gekregen (motorola). Het probleem heeft zich niet meer voorgedaan. Bedankt iedereen voor jullie reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan