ik wil gekodeerde dvd branden wilt er iemand mij uitleggen hoe aub

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvd brandertje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 sep 2003
Berichten
1
goedendag iedereeen graag had ik wat informatie gehad van een goed proggramma om gekodeerde dvd normaal te kunnen branden heb al diverse programmas gebruikt maar niks wil lukken alles werkt wel goed verder alleen als ik een film wil kopieeren loop ik steeds vast wie o wie ken mij een eind op weg helpen alvast bedankt ......groetjes martin uit limburg
 
Geplaatst door seeburg100
Geplaatst door tazman
als je een backup wilt maken voor eigen gebruik dan is dat toegestaan.

ik snap er de ballen van, die huisregels:confused:

huisregels zijn heel duidelijk hoor

Warez:
Onder warez valt: illegale software, crack's, serienummers, kortom dingen waar je normaal gesproken een licensie voor nodig hebt.
Je mag dus nooit warez plaatsen op de site (dus ook geen link's of bijlage's die warez bevatten!).
Naar warez mag je nooit vragen!
Je mag wel over warez programma's praten (als iets je niet lukt met het programma),
maar absoluut geen link(s) plaatsen naar waar je het vandaan hebt!

zie jij er iets bij staan over een backup maken van je eigen cd's dvd's ??
het is nog steeds toegestaan in NL een backup te maken van je cd's / dvd's

Wetgeving en jurisprudentie

Thuiskopiëren mag, maar er staat wel iets tegenover.

U mag best voor uzelf een kopie maken van die mooie cd die u van de buren heeft geleend. Ook even een film op de video zetten, omdat u niet de gelegenheid heeft om op het moment van uitzending te kijken is geen enkel probleem. Voorwaarde is dat u die kopie voor uzelf maakt. Iemand anders opdracht geven om die cd te kopiëren mag weer niet. Ook als u de kopie wilt verkopen of verhuren heeft u eerst toestemming van de rechthebbenden nodig.

Voor de componisten, de muzikanten en de producenten is het minder aantrekkelijk, dat u die cd van de buren kopieert. Ook de acteurs en de filmproducent zien liever dat u in de bioscoop komt kijken, dan dat u hun werk op video of DVD vastlegt. Het gaat immers om hun dagelijks brood. Als de rechthebbenden geen redelijke vergoeding meer krijgen voor hun artistieke prestaties, dan houdt het snel op.

Om deze reden, bestaat er sinds 1991 een Thuiskopievergoedingsregeling. Voor elke cd-r of blanco videoband die u koopt betaalt u een bescheiden vergoeding die bestemd is voor die muzikanten en acteurs. Stichting de Thuiskopie is aangewezen om die vergoeding te incasseren en te verdelen onder de auteursrechthebbenden. En zo houdt u de vrijheid om die kopie voor uzelf te maken, en staat er toch voor de rechthebbenden iets tegenover.

Auteurswet 1912 Artikel 16 e.v.
Wet op de Naburige Rechten (WNR) 1993, artikel 10, onder a. (download pdf-bestand)

bron http://www.cedar.nl/thuiskopie/
 
oke tazman, maar ik durfde er geen antwoord op te geven, soms is het moeilijk om precies te weten, wat wel en wat niet is toegestaan? kun je je dat voorstellen? bij deze aan dvd branderdje, sorry!!!:eek:
 
no problem soms is het ook zeer onduidelijk wat wle en niet mag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan