Versterker + DTS (Optisch) en speakerset

Status
Niet open voor verdere reacties.

sabukid

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2000
Berichten
887
Ik weet niet of ik deze vraag hier kan stellen.. maar..

Ik heb een standalone Lenco Dvd-speler met 5.1 en DTS (optisch) uitgang zonder versterker en zonder speakerset. (zit nu gewoon aangesloten op een ouderwetse stereotoren)
Nu ben ik op zoek naar een leuke (liefst niet al te duur natuurlijk) versterker met DTS (optische) aansluiting en evt. een 5.1 speakerset.
Is er iemand die mij een leuke versterker (+radio ontvanger) en evt. speakerset kan aanbevelen!?

Alvast bedankt voor reacties!

Met vriendelijke groet,

P.s. de vraag staat ook al gesteld bij members chat, maar zoals verwacht nog geen reactie, vandaar verplaatsing.
 
Weet je zeker dat het een optische uitgang is en geen digitale...die komt volgens mij veel vaker voor...
 
Ik heb zelf een Yamaha RX-V596RDS (met radio) 5x110W met dolby digital en Dts enz. De Yamaha surround series zijn best betaalbaar en je krijgt goede kwaliteit, er zit net zoveel op als een high end versterker die veel duurder is. Kijk maar eens bij de mediamarkt daar heb ik al een Yamaha 5.1 versterker zien staan voor ongeveer 220 Euro. Natuurlijk nog veel geld maar andere surround versterkers met dezelfde kwaliteit zit je zo op 350 Euro.

Ik weet niet precies wat je budget is, maar als je voor losse componenten gaat is Yamaha the choice. Je kan natuurlijk ook een kant en klare set kopen maar dat klinkt lang niet zo goed. Al zijn de JVC sets best goed. Maar een redelijke set betaal je zo 400 euro.

Ik heb als speakerset Koda, 2 mains 2x 200W RMS en 2 rears 2x 200W rms. En een center 60W rms. Dit allemaal bij een gast in Groningen die zelf luidsprekers bouwt.
Als subwoofer ook een Koda 100W maar die is laatst vervangen door een baskast 2x15'' bassen 350W RMS per stuk op een Rotel eindversterker. Die eindversterker 2e hands gekocht (nieuw is niet te betalen) maar zit nog 4 jaar garantie op.
 
Geplaatst door robbierobbie
Weet je zeker dat het een optische uitgang is en geen digitale...die komt volgens mij veel vaker voor...

De optische uitgang is per defenitie digitaal.
Ik heb zowel een 5.1 Dolby Digital decoder aansluitingen, coaxale en een optische uitgang op mijn Dvd-speler. (DTS)

Groet..,
 
Laatst bewerkt:
Die heb ik inderdaad je kan ook het beeld signaal op de versterker aansluiten voor beter beeld. Bij de mediamarkt kan je meestal ook nog wat afdingen.
Probeer ook de prijzen te vergelijken tussen mediamarkt in Nederland en in Duitsland kan soms nog wel wat schelen. Wanneer je helemaal top wilt, ik heb een Yamaha 6.1 versterker gezien bij de Mediamarkt Groningen 2 types, 1: 6x130W 600Euro (beetje duur maar 6x130W) . En een 6x80W versterker die prijs weet ik zo niet meer. Maar echt nodig is 6.1 nog niet omdat maar paar films dit ondersteunen, maar is wel stoer om een extra center achter te hebben.
 
Moviestar,

Ik zag ook deze nog staan:
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/JVC RX 7032V.htm
Heeft wat meer aansluitmogelijkheden dan die yamaha, is waarschijnlijk ook nieuwer (!?!)

Ik vroeg me eigenlijk nog iets af, misschien kan je me daar mee helpen..
Ik lees veel over die complete (speaker) satellietsystemen tegenwoordig.
Voorbeeld: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Sony SA VE835ED.htm
Is het mooi om zoiets op zo'n versterker aan te sluiten (wat als combinatie vaak wat goedkoper is) of is losse speakers dan toch beter kwalitatief (waarschijnlijk stukken duurder) ?

Groet en thanx!
 
Laatst bewerkt:
Die JVC is inderdaad een goede versterker. Kijk toch maar eens bij de mediamarkt of op kieskeurig.nl voor een 6.1 versterker die heb je volgens mij nu wel voor ongeveer €400. Dan heb je direct het nieuwste, dus DTS ES Dolby Digital EX receivers.

Dat setje vind ik vrij duur. Voor dat geld heb je ook losse luidsprekers. Probleem bij die kleine luidsprekers zijn dat je die zo opblaast met een 5x100W receiver. En volgens mij sluit je die luidsprekers ook op de subwoofer aan, maar maybe kan je het ook wel gewoon op de versterker aansluiten. Je moet ook luidsprekers hebben die bijv 100W RMS (main) aankan niet het piekvermogen. Voor €700 kan je wel goede losse luidsprekers krijgen. En het klinkt echt een stuk beter.

Greetz
 
Geplaatst door moviestar
Dat setje vind ik vrij duur. Voor dat geld heb je ook losse luidsprekers.
Greetz

Dat satellietsysteem was ook een voorbeeld, dat setje ga ik ook echt niet kopen hoor.. hahahaha :)

Ik ben er verder nog niet uit wat ik ga doen, maar wat ik wel weet is dat ik eens rustig rond ga snuffelen in de mediawinkels.
Een 6.1 aansluiting is voor mij niet echt een pré, maar als het er op zou zitten is het idd meegenomen.

Ik ben je erg dankbaar voor je hulp bij mijn vraag, zo ben ik nu een beetje thuis in naar wat voor versterkers en speakers te zoeken en waar.

Thanx en groet!
 
Zo moet je dat ook doen, goed kijken en vooral prijzen vergelijken tussen winkels. Bij de mediamarkt zijn sommige produkten heel goedkoop en andere weer heel duur. Kijk ook hoeveel een bepaalde versterker levert bij 8 Ohm. Veel versterkers geven een hoog vermogen aan, maar dan is het bij 4 Ohm. En niet alle speakers kunnen dat aan, maar daar hebben ze weer een schakelaar voor bedacht achterop de versterker. Maar dan heb je minder vermogen. Bijvoorbeeld een versterker die 5x100W levert bij 4Ohm levert bij 8Ohm een stuk minder.

Veel succes

Greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan