subsync vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

adje

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2002
Berichten
109
Hallo,

ik heb een film gedownload als avi formaat,en het bijbehorende ondertiteling bestand (.srt) ze lopen niet gelijk tijdig met afspelen ,dus ik dacht met behulp van subsync dat even te verhelpen,welnu het begin is mij gelukt en het einde heb ik ook syn lopen nu,alleen de ondertiteling tussen het begin en het eind lopen niet meer sync ook niet als ik op adjust heb gedrukt,ben ik nu verplicht om elke zin met subsync in tijd te gaan wijzigen of doe ik iets verkeerd?
Gaarne advies (ben nog een leek hier mee excuses daarvoor)

Adje
 
het kan zijn dat je een film hebt in ntsc-film formaat ( 23.976 fps ) als dan het srt file in pal ( 25 fps ) is gemaakt dan krijg je hem inderdaad niet meer synchroom.
de frames lopen dan niet gelijk.
je kunt proberen om met een proggie het srt file om te zetten naar het juiste formaat ( subt studio ) voor je dat doet zul je met Gspot even moeten kijken welke frame rate de film is.

Hier onder wat frame rates,

PAL 25 fps
Pseudo PAL 29.97/59,94 fps
NTSC 29.97 fps
Pseudo NTSC 25/50 fps
FILM 23.976 fps
SECAM 25 fps

Download Gspot

download subt studio
 
precies,daar zit inderdaad een verschil in TAZMAN,maar hoe werkt dat proggie Subtitle studio?
of heb je een link voor mij waar het staat beschreven?
 
nee er is zover ik weet geen site met uitleg.
als ik vandaag tijd heb zal ik even proberen wat in elkaar te zetten voor je.
 
zo even snel wat gemaakt hoop dat je er wat aan hebt.

ScreenShot6.jpg


ScreenShot7.jpg
 
bedankt TAZMAN, maar moet je niet converten ofzo iets volgens mij gebeurt er helemaal niets met het srt.bestand

Alvast bedankt voor je bereidwilligheid!!

Adje
 
als het goed is kun je nu het opgeslagen file wel synchroom krijgen met de film.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan