kwaliteit mp3 verlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tanja1968

Meubilair
Lid geworden
29 sep 2002
Berichten
7.918
Goedenavond,

Ik wil een cd branden maar de files samen zijn 85 min, terwijl er op mijn cd maar 80 min kan (audio)

De kwaliteit van de mp3's zijn 192. Die wil ik verlagen naar 128 zodat de files kleiner worden.

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar kan geen duidelijk antwoord vinden.

Wie weet er een makkelijk programma'tje waarmee je de kwaliteit kunt veranderen?

Alvast bedankt.
 
Dat zou wel kunnen met CDex. Maar daar heb je nix aan want het gaat om de lengte van de nummers en niet om de bitrate.
 
Het gaat er echt om de files te verkleinen. Dus ik denk dat ik de kwaliteit moet verlagen. Doet dat programma van jou dat?
 
Programma goldwave

hierin kun je onder andere een mp3 openen en vervolgens opslaan met een ander aantal kbps en kHz
 
Ik ga ze allebei proberen. Bedankt voor jullie reacties.:thumb:
 
Ik heb ze allebei geinstalleerd, maar ik ben helemaal niet thuis in dit soort progjes. Ik snap er werkelijk helemaal niets van.

Ik dacht alle files simpel te laden, en dan opslaan onder een lagere kwaliteit. Met goldwave dacht ik dat het ging lukken met opslaan, maar dan zegt hij dat hij geen audio codec heeft.

Wie wil mij op weg helpen?
 
Laatst bewerkt:
Beste Tanja,

Download hier de

http://download.com.com/3001-2140-10125657.html dBpoweramp

Na installatie kun je op de te verkleinen mp3 met rechtermuisknop klikken en dan CONVERT TO de mp3 opslaan in mp3 lame en opnieuw opslaan. Van tevoren even de kwaliteit met schuifregelaar verlagen naar gewenste hoogte cq laagte.

Succes ermee
 
Haha, Dat is toevallig. Ben net bezig met dbpoweramp. Ik ben alleen eerst aan het converteren naar wave en dat wilde ik weer naar mp3 in een lagere kwaliteit.

Als dit niet lukt probeer ik het op jouw manier.
Bedankt.:)
 
Het zal vast niet gelukt zijn.

Je hebt een audio cd gemaakt (of dat wil je), dus dan worden mp3's omgezet in een cd-formaat.

Hierbij maakt het niet uit of 128 of 192 mp3's hebt (al heeft die laatste een betere kwaliteit natuurlijk).

Er bestaan trouwens wel 90 minuten cd's. Koop er daar dan 1 van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan