Nog steeds een paar vraagjes over mijn cam.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

duhastmich17

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
177
Komen ze:

-Van videocamera naar pc gaat nog steeds niet vlekkenloos. Ik capture de filmpjes door middel van USB en in de programma's die ik gebruikt heb, Pinnacle, Ulead enz krijg ik de filmpjes niet hoger op mijn pc als 350 x 240 formaat. Ik wil graag dezelfde kwaliteit behouden als dat ik het op tv zie. Dat dat ruimte kost speelt geen rol.

-Ik begrijp dat ik beter Firewire (I-link) kan gebruiken i.p.v. USB? Wat zijn de verschillen, voordelen en nadelen hiervan?

Alvast bedankt,

Frank
 
Heb je een specificatie van wat voor apparaat je gebruikt als capture apparaat?

Wat voor USB apparaat is het?
 
Geplaatst door MrLee
Heb je een specificatie van wat voor apparaat je gebruikt als capture apparaat?

Wat voor USB apparaat is het?

De dinge dv die vai usb kan is de Sony cams

Het voordeel van firewire is dat het sneller is dan usb
maar je hebt wel een snelle pc nodig om video's te kunnen downen van je cam
Minimaal 1 gig (het is me ookgelukt met 500 Mhz)
128 mb geheugen
en een 7200 harde schijf

tevens kan je divio gebruiken op de films van je cam af te halen want het is een heel klein proggie wat weinig recourses zelf in neemt

link ben ik kwijt maar is te vinden via google
 
Geplaatst door GTD
De dinge dv die vai usb kan is de Sony cams

:rolleyes: Wat bedoel je hiermee? Ik snap hem niet. Kunnen Sony cams VIDEO via USB naar de PC zetten? Dacht dat je daar echt firewire voor nodig had ... dus ik DENK dat hij een extern USB apparaat gebruikt.
 
Ja het is zo, als ik me camera op me tv aansluit dan ziet me film er goddelijk uit van kwaliteit

En ik wilde eigenlijk graag deze zelfde kwaliteit ook op me pc capturen
confused.gif


Nog gelijk een vraagje, ik heb geprobeerd mijn camera op m'n video recorder aan te sluiten om zo mijn opname over te zetten op videoband. Maar dit is niet geluk.

Heb ik hier nog meer kabels voor nodig?

Alvast bedankt.
 
Geplaatst door duhastmich17
Ja het is zo, als ik me camera op me tv aansluit dan ziet me film er goddelijk uit van kwaliteit

En ik wilde eigenlijk graag deze zelfde kwaliteit ook op me pc capturen
confused.gif


Nog gelijk een vraagje, ik heb geprobeerd mijn camera op m'n video recorder aan te sluiten om zo mijn opname over te zetten op videoband. Maar dit is niet geluk.

Heb ik hier nog meer kabels voor nodig?

Alvast bedankt.


Ik heb dus hetzelfde probleem, ik heb zelf een JVC Gr-DX 25, ik krijg wel beeld als ik met de video opneem, maar geen geluid, terwijl ik, wanneer ik de videocamera op de tv aansluit, wel beeld en geluid heb. Wat doe ik dan verkeerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan