Soundcard in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tukker1

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2001
Berichten
9
Hallo Allemaal,

Ik heb een netwerkje met 3 pc's, gekoppelt via een router. Daar heb ik geen enkel probleem mee.

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om 1 soundcard in een netwerk te gebruiken, dus in 1 pc zit een soundblaster live en kan ik die ook van de andere pc's in mijn netwerk aanspreken/aanroepen, zodat ik van alle 3 pc's mp3's/audio zou kunnen afspelen.
Ik vraag dit omdat mijn soundcard is verbonden met een hometheater, om beter geluid te krijgen.

Ik weet wel dat ik via de ene pc (met de soundcard) de mp3's van de andere computers aan kan spreken en afspelen, maar kan het ook via de andere pc's in mijn netwerk, waar dus geen soundcard inzit, zodat ik die toch kan horen.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk mijn bedoelingen heb uitgelegd.

Groeten Cris
 
Mijn eerste reactie nee dat kan niet. Laat me even hard op denken.
Probeer het is door met rechts te klikken op het mp3-tje en vervolgens te kiezen voor "openen met...." En dan brows je door je netwerk naar de pc met de geluidskaart en kies je daar voor de mp3 speler.

Ben erg benieuwd of dit werkt, al lijkt het me sterk. Mede omdat je te maken hebt met de snelheid van je netwerk.


ik hoor het wel
 
Hallo Harmen,

Het is helaas niet gelukt, het leek te werken, maar toch speelde hij niet af.

Toch bedankt.

Misschien een andere oplossing, ben benieuwd.

Groeten Cris
 
Naar mijn weten is dit nog niet mogelijk, maar zeg nooit nooit want veel van je andere resources, beeldscherm, printer, scanner etc zijn wel gewoon. Dus je zou zeggen waarom met een geluidskaart niet.

Goede vraag, het antwoord daar op weet ik niet, weet alleen dat het tot dusvere niet mogelijk is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan