irfanview op cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea41

Verenigingslid
Lid geworden
4 jun 2001
Berichten
1.256
Hoi,

Ik heb Irfanview op cd gezet, voor iemand zonder internet. Nu kan ik dat niet op zijn pc installeren, hoe kan dat? Alles staat erop, maar dat Irfanview.exe waarmee je dat installeert, daar staat nog een woord achter; iets van mani(.....), manifest ofzo. En als ik dat open dan krijg ik zo'n schermpje met wat ik dat wil openen!?
Misschien een beetje warrig, maar ik moet zo werken... ik kijk vanavond wel weer...!

W98.
 
Met de extra extensie (manifest of zo) weet windows niet dat het hier een exe bestand betreft.

kopieer je bestand van CD naar je harde schijf. In je windows verkenner 1 X op de naam klikken, F2 drukken en het laatste woord na de exe extensie verwijderen. Je zou uiteindelijk een naam moeten hebben die er uit ziet als:
Irfanview.exe
Sterkte
 
Ik ga het van de week even proberen...

Thanx.
 
Effe nog een vraagje....
Hoe kopieer ik dat bestand naar de harde schijf...?
 
Vanuit de windows verkenner:

1 keer klikken op het bestand. Uit het menu kies je dan, bewerken, kopieren. Afhankelijk van je windows versie vraagt windows zelf waar naar toe(of niet)
Indien niet, dan ga je in de windows verkenner naar je c:\ schijf (in het linkervenster vrijwel bovenaan)
en klikt daar 1 keer op de c:\ schijf. In het menu kun je nu bij bewerken kiezen: plakken en voila :))
 
Hoi,

Ik kan Irfanview nu wel openen, maar alleen als de cd erin zit. En dat is juist niet de bedoeling, want ik heb voor diegene een fotocd gebrand, en ik kan die niet opstarten als die cd van Irfanview erin zit.

Als ik Irfanview zonder cd opstart, dan geeft hij mij het volgende weer:
Programma niet gevonden:
Kan I_view32.exe niet vinden. Dit programma is vereist om bestanden met de extensie Manifestbestand te starten.
Locatie van I_view32.exe:
C:\.........

En dan staat er nog onder: Openen-Annuleren-Opsporen.

Nu weet ik het niet meer verder.....
Is hier überhaupt wel een oplossing voor, maw. kan dat wel wat ik wil??????
 
Je moet irfanview van cd op de hd zetten en dan installeren
 
Hoi Mario,

Kun je me stap voor stap uitleggen hoe... want tot nu toe lukt het me niet...
Ik ga op die PC naar D:\ , daar staat 'nieuw' en dan....?

Wat ik tot nu toe gedaan heb (zie boven) werkt niet.
 
Je hebt irfanview op cd staan.

Kopieer dan de map van de cd naar een plek op de harde schijf en vanuit de map op de harde schijf start je irfanview op
 
irfanVieuw op cd

Hallo, ik heb het op de vlg. manier gedaan:
Maak een nieuwe map op je desktop.
Geef deze de naam irfan vieuw.
Ga op internet en download opnieuw irfan vieuw.
Je krijgt dan de mogelijkheid zelf te bepalen waar deze download moet worden binnegehaald.
Kies daar dan voor de net gemaakte map.
Haal het bestand binnen en eventueel daarna ook direct de nederlandse dll. Zet deze hele map op je cd.
Voortaan kan Irfan Vieuw direct vanaf deze cd worden geïnstalleerd. Succes.
 
Ria,

Ik ben een poging aan het doen, maar waar vind ik die map op de desktop terug?
 
Ja hoor!
Ik heb het programma gebrand, en van de week probeer ik het even uit bij mijn zwager.

Je uitleg was erg duidelijk...!:thumb:
 
Ik laat dan in deze thread wel even weten of het überhaupt gelukt is!
 
Ria, bedankt! :thumb:

Het is helemaal goedgekomen, de versie van Irfanview staat op de PC van m'n zwager.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan