pc geluidskaart aansluiten op stereotoren

Status
Niet open voor verdere reacties.

vilavoltaboy

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2002
Berichten
108
Hallo,

Hierbij een vraag hoe ik het geluid van de pc kan doorgeven naar mijn stereotoren.

Mijn geluidskaart is een: soundblaster live player 5.1
Voor specificaties zie bijlage.

Mijn receiver is een marantz model SR5000
Deze heeft als ingangen: cd, ld/tv, vcr 1, vcr2, dvd, tape 1, tape 2 en ook twee voor coax ingangsaansluiting.

Ik heb de volgende vragen:

1) Welke uitgang moet ik gebruiken van de geluidskaart en wat voor stekkertje daarvoor?
2) Wat voor kabel moet ik gebruiken om het geluid door te geven?
3) Welke ingang kan ik het beste gebruiken van mijn receiver.
 
Ik ben geen audio technicus dus ik zou niet de exacte namen van al die stekkertjes kunnen noemen, maar meschien heb je er wel wat aan.

De stekker die normaal gesproken naar je gewone geluids boxen gaan, daar neem je andere kabel voor die op de TV ingang van je receiver gaat (meestal zijn dit 2 stekkers, rood en wit, 2 mannetjes)
 
Kijk es hier en dan met name het 1e stuk tekst:
http://www.nieuwsbronnen.com/verbinding.html

Zo'n verbindingskabel (verloopconnector) kan je kopen in de betere hifi- of electronicawinkel. Zorg ervoor dat die lang genoeg is en ga na of de stekkers aan beide uiteinden goed gesoldeerd zijn , zodat er geen kwaliteitsverlies of een slechte verbinding onstaat ! Kies meteen een zogenaamde monitor/hifi-kabel van hoge kwaliteit, die zeer goed afschermt tegen storingen van andere electriciteitskabels! Ontkoppel de luidsprekers van je PC en steek de verbingsdraad erin.

Je hebt dus een stereo-tulp naar mini-jack ndig zeg maar.
 
Laatst bewerkt:
Op de officiele site staat de productbeschrijving+afbeelding(en).

De meesten weten dat wel. Maar goed, zo kan et ook. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan