fotocd

Status
Niet open voor verdere reacties.

yora

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2003
Berichten
4
Als ik een foto-cd voor de televisie maak met Magix dan worden de foto's steeds blokkerig, ik krijg geen mooi scherp beeld. Hoe kan ik dat verhelpen?

yora
 
wat voor kwaliteit zijn de foto's die je gebruikt ??
als deze al van niet al te beste kwaliteit zijn dan kan het zijn dat ze blokkerig worden ja.
 
Yora,

Wanneer je op vcd brandt is de kwaliteit van je foto op de tv van mindere kwaliteit, zeg maar gerust slecht.
Ik heb dan geen blokjes.

Wanneer ik op svcd brandt is de kwaliteit van de foto's prima, maar dan krijg ik ook wat blokjes op het scherm ( tv ) Ik ben al aan het proberen of het aan de instellingen van Magix kan liggen maar ik heb ze er nog niet uit.

Ik hoop echter niet, en dat wil hier ook niet hardop zeggen want er zijn altijd weer mensen die zeggen dat het aan je dvd speler ligt , dat het aan de dvd speler ligt. ik heb zelf de Home cinemaset van JVC, TH-A75R, en die kan alles lezen.

Ik heb ooit een trial versie van de ulead dvd pictureshow gehad maar daar was het niks als blokjes wat je op het scherm zag. Maar ik heb ook ergens gelezen dat het kwam dat de trial versie was verlopen. Toen ik de trial versie voor de eerste keer gebruikte had ik geen last van die blokjes (??)

Ik blijf proberen....

Tenminste.. ik hoop dat we over dezelfde blokje praten. Wanneer je een digitale foto sterk vergroot dan zie je ook blokjes. Bedoel je die soms?

Aanvulling: Als je de jpg files verkleint naar 800x600, dan heb je ( tenminste ik niet) geen last meer van de blokjes en strepen. Voor de kwaliteit op de tv maakt dat niet uit van je tv heeft een resolutie van om en nabij de 750 x 575
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reakties.
Ik gebruik foto's 1800x1200
Ik heb een Sony DVDspeler
Als ik scvd brand speelt die niet af

yora
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan