van video-tape naar dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

juul

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2000
Berichten
261
Hoe kan ik op zijn eenvoudigst mijn video-tapes (dus analoog) op de PC schrijven en vervolgens van de PC op een dvd(-R ??) branden?
De dvd wil ik dan ook op een dvd-player op de TV kunnen zien.
Ik heb de beschikking over een NEC 1300A dvd-brander.

bvb.dank !
 
perfect, maar niet helemaal ?

Ik vind het een prachtige site, waar het allemaal beschreven wordt, maar de vraagsteller was geinteresseerd in het branden op DVD. Volgens mij is SVCD iets anders. Je kunt dit dan wel op een stand-alone DVD speler afspelen, maar het is zeker geen DVD mijns inziens.

Ik ben zelf ook uitermate geinteresseerd in het digitaliseren van analoge VHS videobeelden, maar het nog steeds geen bevredigend antwoord op helpmij gevonden.

Dus eigenlijk is volgens mij de vraag:

*** hoe krijg ik analoge VHS-video op een DVD schijf ***

Wie een duidelijke handleiding weet, graag vermelden.
 
Geplaatst door kalden
oke. maar misschien vindt je op mijn page iets van je gading .meer weet ik dus ook niet.
adres is www.mijneigenfavorieten.nl/toevca aan de linkerkant onder de balk Videobewerking staan een aantal links.
greetings from T.

Sorry was vergeten te vertellen dat er dus software genoeg is om dvx,vcd of svcd om te zetten naar dvd ,Dus......
 
Als ik zie (op het internet) hoeveel commerciele bedrijven aanbieden om videotapes naar dvd om te zetten denk ik dat nu (nog) niet mogelijk is om dit zelf te doen met een computer + geschikte software.

Klopt dat ???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan