Tiscali en SweeX ?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pilatus

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2003
Berichten
6
Dringende vraag: is het iemand al eens gelukt om de Ethernet modem van Tiscali/BabyXL op een router van Sweex aan te sluiten - en dan het zaakje werkend te krijgen natuurlijk? Mij niet. Gezien de campagne van Tiscali en de populariteit van Sweex zal dit toch meer mensen moeten (be)treffen.

Het volgende rare geval doet zich voor: ik had (even) een werkend netwerkje tussen mijn laptop en PC, via de router van Sweex. Maar du moment dat ik hierop het ADSL-modem van BabyXL aansluit, en werkend heb gekregen, kan ik, ****a, prima internetten op beide computers, maar helaas herkennen de computers het netwerk niet meer als ik bestanden wil delen.

Pingen gaat echter weer wel (tussen beide computers en van de computers naar de router).

Ik ben alle WindowsXP-vensters, wizards en probleemoplossers al tig keer doorgefietst, maar kom er niet uit. Heb ook getest zonder WinXP firewall en zonder die van de router (heeft Win98 een ingebouwde bescherming? de PC is Win98). Begin nu te denken dat er aan de hardware iets kapot is, of verkeerde kabels, of incompatible modem/router.

Maar hoe kan het dat het netwerk er enerzijds wel is (kan pingen en internetten) en anderzijds niet (geen netwerkherkenning door Windows). Kan je door een verkeerde kabel toch nog wel iets doen? Alle ledjes op modem en router die het moeten doen, doen het.

Iemand met een soortgelijk probleem? Please Help!
 
probeer de kabels eens in een andere port te stoppen.
port 2 wil namelijk nog wel eens kapot zijn bij sweex routers.
Als dat wel werkt moet je gewoon even je router omruilen.
 
Geplaatst door mr. bravoman

port 2 wil namelijk nog wel eens kapot zijn bij sweex routers.
omruilen.

Sjongejonge, sorry at ik het moet zeggen, maar dat is echt onzin!!
 
nee nee .. dit is geen onzin ....
het is mij wel gelukt...

de ehternetkabel die uit de modem komt doe je in de laatste poort ..( bij mij poort 8) en dan begin je de computers allemaal op de poorrten 1 t/m 7 te zette

dat was het hardware gedeelte nu de software:

ik denk dat u in bezit bent van Windows XP???
dan start je de netwerk wizard en klikt gewoon internet via een gateway of andere pc in netwerk aan ... dan doet de rest zich vanzelf

voor problemen mail loed_idzinga@hotmail.com

ik wil u wel een beschrijving geven ...
 
oeps nog wat vergete :)

de netwerk doet het natuurlijk wel :)
 
Het is gelukt! Omdat bij mij de router direct op de modem staat, had ik de lange meegeleverde kabel vervangen door een kort UTP kabeltje. Maar de modem bleek met een cross wired kabel moeten worden aangesloten, en ik had zonder nadenken een straight kabeltje gebruikt...

Na nog wat klussen en resetten lijkt alles nu te werken !

Dank allemaal !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan