intel of amd

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartens

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2000
Berichten
30
Ik sta voor een beslissing waar ik graag wat advies kan gebruiken.
Ik heb nu een celleron 850 ,en wil veel gaan videobewerken,dus ik wil mijn computer upgraden,maar nu de vraag... Met wat ? AMD of Intel?Men zegt dat intel beter en sneller rekent (encoderen),maar heb hier geen ervaring mee,zat te denken aan p4 2,4 of amd 2400 xp .
Ik wil dus een upgradeset kopen,moederboard geheugen,processor..iemand ervaring ??
Alvast bedankt voor de reactie(s)
groeten Raymond Bartens
 
ik zou voor intel p4 gaan omdat het stabieler is.
Mb en processor keuze hangt ook van jouw buget af... en genoeg intern geheugen nemen..
 
Hoi persoonlijk vind ik een AMD beter voor video en games bewerking deze rekend wat beter dan een P4
Ook de prijs is wat lager.
Wel wordt een AMD heter en moet dus ook beter gekoeld worden wat dus ook meer stroom kost

een P4 heb je meer aan als het een server moet worden of database moet draaien.

samengevat:
AMD=grafic pc (goedkoper)
Pentium= werk pc.server

Dit is mijn eigen mening er over :)
 
moeilijk

Bedankt voor jullie snelle reactie,en ik denk dat ik toch voor amd ga,hoewel veel mensen die videobewerken het toch afraden,maaar dan maar 1 uur langer wachten met encoderen...
Raymond
 
Re: moeilijk

Geplaatst door bartens
Bedankt voor jullie snelle reactie,en ik denk dat ik toch voor amd ga,hoewel veel mensen die videobewerken het toch afraden,maaar dan maar 1 uur langer wachten met encoderen...
Raymond

Hoi,

In het oktober Nr. van PCM (dubbeldik jubileum nr) staan uitgebreide tests en beschrijvingen van AMD en Pentium.

Grtzzz.
 
Thanx funzip!!
Had ook zoiets al gezien op de site ,maar ga M morgen als tie d`r is gelijk halen...
Raymond
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan