hoe beveiligde CD-roms branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

sitas

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2001
Berichten
363
Hallo allemaal,
Wie weet een mogelijk om een beveiligde CD-rom te kunnen branden? We lenen ze regelmatig van de bieb en hebben er nu 2 erg leuke maar het lukt niet om ze te branden.
Wie heeft tips??
Groetjes Sita
 
Je mag nog steeds een backup maken, als de cd jou eigendom is.;)

Helaas zoals de vraagsteller het hier vraagt mag het idd niet.
 
zou niet weten waarom dit niet mag ??

dit zegt de stichting thuiskopie er over

Wetgeving en jurisprudentie

Thuiskopiëren mag, maar er staat wel iets tegenover.

U mag best voor uzelf een kopie maken van die mooie cd die u van de buren heeft geleend. Ook even een film op de video zetten, omdat u niet de gelegenheid heeft om op het moment van uitzending te kijken is geen enkel probleem. Voorwaarde is dat u die kopie voor uzelf maakt. Iemand anders opdracht geven om die cd te kopiëren mag weer niet. Ook als u de kopie wilt verkopen of verhuren heeft u eerst toestemming van de rechthebbenden nodig.

Voor de componisten, de muzikanten en de producenten is het minder aantrekkelijk, dat u die cd van de buren kopieert. Ook de acteurs en de filmproducent zien liever dat u in de bioscoop komt kijken, dan dat u hun werk op video of DVD vastlegt. Het gaat immers om hun dagelijks brood. Als de rechthebbenden geen redelijke vergoeding meer krijgen voor hun artistieke prestaties, dan houdt het snel op.

Om deze reden, bestaat er sinds 1991 een Thuiskopievergoedingsregeling. Voor elke cd-r of blanco videoband die u koopt betaalt u een bescheiden vergoeding die bestemd is voor die muzikanten en acteurs. Stichting de Thuiskopie is aangewezen om die vergoeding te incasseren en te verdelen onder de auteursrechthebbenden. En zo houdt u de vrijheid om die kopie voor uzelf te maken, en staat er toch voor de rechthebbenden iets tegenover.

bron http://www.cedar.nl/thuiskopie/wetgeving-jurisprudentie.html

Ik zie het verschil tussen de buren of de bieb niet .?? wie het wel ziet mag het mij vertellen.

een beveiligde cd branden gaat het beste met clonecd of alcohol120%
 
@Tazman
Dit wist ik niet maar zal het zeker onthouden. :)
 
hoe maak je een back up, domme vraag misschien

Hoe maak je dan een backup van een beveiligde CD.

groetjes Sita
 
Re: hoe maak je een back up, domme vraag misschien

Geplaatst door sitas
Hoe maak je dan een backup van een beveiligde CD.

groetjes Sita

je hebt een aantal opties gekregen probeer die eerst eens uit zou ik zeggen.
 
CD brander plaatsen in computer

Tot nu toe brandde iemand voor ons de CD-roms, nu ik dit allemaal lees lijkt met me een uitdaging het zelf te proberen. Op de computer zit geen CD brander maar er zit wel een vakje onder de CD rom speler waar hij ingebouwd kan worden denk ik.
Is dit moeilijk en wie kan mij duidelijk uitleggen wat ik dan moet aanschaffen en hoe ik dat dan kan aansluiten.
We hebben zo'n Packard Bell computer,
bedankt voor het meedenken,
groetjes Sita
 
Van x-box spellen mag je ook een veiligheidskopie maken alleen weet ik niet hoe met alcohol 120 of clone cd niet
 
Nog niet opgelost aangezien ik het pas volgeden week kan proberen

Als reactie op het mailtje wat ik kreeg met de vraag of mijn vraag was opgelost kan ik zeggen dat het niet is gelukt om de beveiligde CDrom te branden. Inmiddels heb ik gehoord dat het om een CDrom gaat die erg is beveiligd.
Volgende week krijgen we een nieuwe computer en zal ik het zelf gaan proberen met de tips die ik heb gekregen, wordt vervolgd dus en bedankt!
Sita
 
een hoop cd's zijn tegenwoordig beveiligd met de zogenaamde safedisk 2 beveiliging.
die cd's zijn wel te backuppen maar je moet wel een brander hebben die dat aankan.
niet alle branders kunnen in RAW mode schrijven wat wel nodig is met deze beveiliging.
 
Geplaatst door egkok
Van x-box spellen mag je ook een veiligheidskopie maken alleen weet ik niet hoe met alcohol 120 of clone cd niet

Weet iemand hoe dit nu moet????
 
Volgens mij kan het met Nero 6 wel, heeft iemand dat toevallig ?
 
voorzover ik weet is het niet mogenlijk om de kopie te draaien zonder de xbox om te bouwen.
aangezien het ombouwen van playstation ect in nl verboden is gaan we dus hier ook niet uitleggen hoe 1 en ander kan.

De Xbox is tegen illegale kopieën en ongewenste software beschermt door middel van een beveiligingssleutel. Elk programma voor de Xbox wordt door Microsoft met behulp van een RC4-Algoritme met 128 Bit ondertekend en dan nog eens voorzien van een openbare sleutel. Heeft een programma geen geldige sleutel, dan wordt dit door de Xbox gedetecteerd en kan het programma niet worden gestart
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan