BIG bios probs

Status
Niet open voor verdere reacties.

Salami1_1

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2000
Berichten
57
Hallo,

Ik heb nogal bios problemen.
Ik wil nieuwe Maxtor 30 gb hd installeren en dat wou die maar niet doen. Nu ligt dit hoogstwaarschijnlijk aan de bios. Ik heb Award Modular 1.51PG
INtel chipset 440BX
bios of GA-6BXC
(deze info verkregen via het programma van www.esupport.com)

en op http://www.giga-byte.com/Motherboard/Support/BIOS/BIOS_GA-6BXC.htm een update gedownload.
Opstart disk gemaakt en zo (wel ouwe gesaved op de c:) en nieuwe bios erop geflashed.. Hij gaf wel een fout:
'Bios ID error' (daarom heb ik ook backup gemaakt)
Daarna computer opnieuw opgestart naar bios menu gegaan en 'Load default settings' gedaan (dat moest volgens het manual)
Daarna laten opstarten en toen na:
=========
Verifying DMI Pool Data
Bezig met starten van Windows 98

Geef de naam van de MS-DOS-prompt op (bijv. c:\windows\command.com)
A>
=======
en wat ik ook daar type hij zegt het alleen opnieuw.. (ook als ik a:command.com doe)

wat kan ik nu doen ( ik kan ook niet bij de backup OP de c:)??
pls help :S
Mvg

Steven
 
En heb je na de herstart met default settings, weer een herstart gedaan met de goede (eigen) bios instellingen, met name die van je harddisk????
 
jha dat hbe ik gedaan..
Bij het detecten van de IDE apparaten ziet hij ook wel alles gewoon goed..
(HD, zipdrive en cdrom speler) Ik heb de nieuwe hd nu nog niet eens aangesloten (die nieuwe die de rede was voor het updaten van bios)
de ouwe HD zit gewoon op prim master..

Mvg
 
ok na de computer iets van 3 dagen uit te laten staan en toen weer opnieuw opstarten starte die weer goed op :S erg vreeemd...
maja lb... Nu maar eens gaan testen of et nu ook echt geholpen heeft.

Mvg

Update.. ben er achter gekomen dat het NIET opgelost is :(
De flash diskette zat er nog in en dan start win98 wel op?!
Dit is zooooo vreemd..
Na het opnieuw flashen
-win98 start nie meer op kan command.com zogenaamd niet vinden. (zie eerdere post)
-met die flash disk (die als je daar in normaal zou moete opstarten het flash prog zou moete krijgen en je bios kunnen flashen) start win98 WEL op.. gewoon helemaal normaal.. Nu in de bios staat opstartvolgorde als volgt:
c,a,scsi (en DUS NIET de zipdrive waar de flashdisk in zit)
Ik begrijp hier niks meer van ..
Heeft iemand tips hoe ik dit kan verhlelpen?
Alvast erg bedankt!

Mvg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan