achtergrond verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ria

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
376
Wie weet hoe ik een onderwerp op een foto vrijstaand kan maken en dit onderwerp naar een andere achtergrond kan verplaatsen?
Welk progr. is hiervoor het eenvoudigst te gebruiken?
Vast bedankt
 
Met Photoshop kan het sowieso. Je selecteert dan de (unieke) kleuren van je object op de voorgrond en kopieert de selectie vervolgens in een ander plaatje. Is best lastig, omdat je nog wel eens overlap tussen de objecten en de achtergrond hebt, of slechts een dun verschil.

Wellicht zijn er nog andere programma's waar dit mee kan.
 
Met Paint Shop Pro kan het goed, maar die heeft ook het bezwaar van overlap tussen object en achtergrond. Een beetje ervaring doet echter wonderen. Schrik niet van de prijs!
 
bewerken

Bedankt voor de programma verwijzingen, maar ik wil graag praktische handelingen, stap voor stap in de diverse programma`s.
Ik heb paint shop pro op mijn computer staan, maar kom niet verder dan het selecteren van de afbeelding met de achtergrond wisser. Als ik om de afbeelding een lijn heb staan weet ik vervolgens niet hoe ik verder moet.
Jullie wel???
 
Hoy

áls je de lijn om je gewenste onderwerp heb staan
ga dan naar menu bewerken en kies kopieren en daarna
ook in menu bewerken kies plakken> als nieuwe afbeelding.

succes,
 
achtergrond

To nu toe lukt het niet echt goed. AAls ik kopieer en plak krijg ik het hele scherm inclusief het abject en omlijning in de nieuwe weergave. Dus doe ik toch iets niet goed.
Ga over 3 weken verder, want ik ben straks 3 weken op een ander adres.
Toch bedankt voor jullie reactie`s, ik geef het nog niet op
 
Hoy,
Dat is de bedoeling ook, als he het goed gedaan hebt
heb je de geselecteerde omlijnde afbeelding in een nieuw scherm met doorzichtige achtergrond (blokjes).

wat wil je er nu verder mee, in een andere achtergrond plaatsen?
 
Ja, ik heb een foto met een beeld erop, de achtergrond van deat beeld is echter veel te druk. Wil dat dus van een rustige achtergrond voorzien.
Is dat duidelijk genoeg?
 
Hoy,

Zet de achtergrond open die je gebruiken wilt
Open de onderwerp afbeelding die je nieuw gemaakt hebt
open het lagenpalet en sleep met ingedrukte muisknop de laag in de achtergrond,
 
Hoy hoy,
Bedankt voor je moeite, ik ga het proberen.
Je leest het resultaat van me.
Gr. Ria
 
beeld bewerken

Hallo, terug van weggeweest, het lukt mij dus nog steeds niet, ik zal de foto hierbij doen, dan is het misschien duidelijker wat ik bedoel.
Ik zou het onderwerp dus in een rustige achtergrond willen plaatsen, maar hoe dan?
 
Als het goed is heb je links in beeld je tools balk staan, klik daar op de lasso (freehand selection) dan in je tool options menu voor smart edge kiezen en het is een fluitje van een cent.
 
Laatst bewerkt:
Jammer, free hand heb ik, maar smart edge, kan ik nergens vinden. Stom, maar het zij zo.
Toch bedankt.
 
Hoy,

Klik eens op het pijltje naast het venster
en zoek eens naar "zachte rand" als je de nederlandsche paintSchop hebt
 
Je hebt hem wel, maar je zal hem waarschijnlijk nog aan moeten zetten.
 
Laatst bewerkt:
Mocht je met Photoshop werken gebruik dan de snelmaskermodus. Heel eenvoudig... alleen je moet t ff weten... wil je t weten post dan maar ff dan zal ik een uitgebreide beschrijving geven.

Groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan