Foto's op CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertkap

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2002
Berichten
192
Op mijn pc staat voor ruim 500 Mb aan foto's. Beneden heb ik een DVD speler staan. Nu dacht ik in mijn onschuld dat ik de foto's op CD kon branden en dan kon afspelen. Hiervoor gebruik ik het programma Easy CD Creator 5 (laatste updates aanwezig) waarbij er een data cd gecreëerd wordt en waarbij de foto's worden geconverteerd naar JPEG. Mijn DVD speler herkent dat er een data cd aanwezig is, maar zegt dat er geen audio aanwezig is. Nadere bestudering van de technische details in de handleiding leert dat alleen data cd's van type MP3 worden geaccepteerd, MAAR ... op de site van de fabrikant wordt gezegd dat CD's -R/-RW van het type JPEG óók zou moeten kunnen worden afgespeeld. Nu zijn er twee mogelijkheden: 1) de site bevat fouten; 2) ik maak een fout en ik weet niet welke en/of het kan niet. Is er in het laatste geval een workaround? Alvast dank.
 
Al eens geprobeerd alleen JPG te branden zonder mappen/directory's?
 
Daar maak je een MPEG bestand mee (videoCD) en dat is in dit geval niet nodig.
 
Geplaatst door Tiborv
Daar maak je een MPEG bestand mee (videoCD) en dat is in dit geval niet nodig.
dat moet hij dan zelf maar bepalen. de foto's zijn te zien op de dvd-speler . en dat was toch het probleem . anders sorry heb ik de vraag niet goed begrepen . zal wel weer aan mij liggen.
 
Allen die bijgedragen hebben aan de oplossing van dit probleem: mijn uitermate hartelijke dank. Ik heb er inderdaad een video cd van gemaakt en nu kan ik de foto's bekijken zoals ik wil. Daarmee kon ik meteen een andere vraagstelling uittesten, welke technisch zou moeten kunnen, nl. het overzetten van een film op pc in VCD formaat. Dit is wat je noemt twee vliegen in één klap. Ik is nu blij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan