Een fuul mp3 album met 40 nummers splitsen???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heatseeker

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Berichten
529
Hallo,

Heb een full album binnengehaald, 2 cd`s met totaal 40 nummers erop...maar deze zijn binnengekomen als 1 grote mp3...is er de mogelijkheid deze toch in 2 verschillende cd`s a 20 nummers elk te veranderen?

heatseeker
 
dit kan met Nero 5.5.5.x

sleep je mp3 naar de te branden cd

rechtermuisknop en kies dan voor eigenschappen.

2e tabje.

grtz Guido
 
Okay Globe, heb het gevonden...maar: de oscilloscoop loopt nu de hele mp3 na, en na het stoppen weet ik dus niet hoe te handelen?

Verder is met deze mp3 een WPK bestand meegekomen van 25.8 mb, wat moet ik daarmee?

groeten heatseeker
 
je kunt nu de mp3 splitten. Spreekt eigenlijk voor zich

eerst indexen aanbrengen en dan de knop split at index gebruiken.

en fikken maar...

zorg wel dat de brandmethode op Disc at once staat!



grtz Guido
nero.jpg
 
Laatst bewerkt:
O dus er zit lings een rode en rechts een gele, die zet ik ergens in de midden tegen elkaar en dat word het split punt?

By the way...2e vraag van mij hierboven... wat is dat WPK bestand?

heatseeker
 
je moet gewoon je muis op de plaats zetten waar je de split wil hebben.

dan druk je op 'splitsen'

niets met de rode en gele lijnen doen.

Nero maakt zelf meerdere tracks aan als je 'm split.

wpk bestand is het 'peak' bestand (groene lijnen) wat Nero aanmaakt.

Kun je na het branden verwijderen.
 
Ja top Guido, begin het te begrijpen, alleen het volgende: hoe weet ik nu wanneer ik `m precies gesplitst heb tussen het 20e en 21 e nummer?...op beide audio cd`s staan namelijk beiden 20 tracks!

heat
 
huh... vage vraag...

Je kunt natuurlijk maar 1 mp3 file tegelijk splitten.
2 passen nooit op een audio cd.

Deze methode die ik je nu uitleg brand meteen een audio cd voor je. Het is niet zo dat je 20 losse mp3tjes krijgt...

grtz Guido
 
Laatst bewerkt:
Dit is 40 licks van de stones, origineel op 2 audio cd`s met beiden 20 nummers!

Ik heb m dus als 1 grote mp3 gedownload... dus alle 40 tracks achter elkaar, ik begrijp wel dat je deze grote mp3 maar 1x kunt splitsen, daarom de vraag hoe weet ik nu dat ik precies aan het eind van de 1e en begin van de 2e cd zit?

heat
 
ohh sorry..

Ik dacht dat je 2 mp3 files had.

wat het einde van de eerste cd is daar sleep je rode lijn naar toe. dat wordt dan het einde van je cd.

na het branden sleep je de rode lijn weer helemaal naar rechts en de gele lijn naar het begin van de tweede cd. (dus waar eerste de rode stond)

grtz Guido
 
een tip!

Rename de mp3 file eens naar *.zip en kijk of je 'm kunt openen met winzip!

Je kunt nl. een zipfile maken met mp3 bestanden. Deze hernoemen naar mp3 en dan afspelen als mp3 (achter elkaar als 1 file..) Misschien is dat met deze ook wel gedaan.
 
NB.

Je moet niet alleen de 2 albums splitten, maar ook iedere audio track natuurlijk! Anders kun je niet skippen op je cd speler. Aan de groene golf kun je exact zien wanneer het volgende nummer begint.

grtz Guido
 
Okay Guido, ga er ff mee aan de gang, als het goed is met jou advies erbij moet dit gaan lukken hoop ik! anders hoor je het wel weer

Trouwens ff vragie tussendoor, of moet ik nu nieuw bericht hiervoor maken?.... hierboven heb je geandwoord en in dit bericht dat audiotrack ding ingeplakt...met welk programma kan ik dit doen?

heatseeker
 
je bedoelt, de afbeelding invoegen waarschijnlijk.

Dit kan door ctrl 'printscreen'' in te drukken.

dan ga je naar een photoprogramma als Photoed, photoshop oid.

druk je ctrl V (plakken)

dit bestand sla je op als jpeg.

Dan zet je dit bestand ergens op een webservertje (in mijn gevalk gratis Lycos)

en met de knop IMG (zie je als je een reply of nieuw bericht tikt) voeg je dan de internetlink toe waar het plaatje staat...)

avatar.php


zoals ik nu bij je avatar heb gedaan....
 
yep!

gewoon een nieuw leeg bestand openen.

En dan plakken, opslaan als...

moet lukken!
 
nou dank je voor al deze info...
je hoort nog wel van me!

groeten Gert
 
succes ermee!

mocht je er niet uit komen hoor ik het wel.

Het heet hier niet voor nix Helpmij...

grtz Guido
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan