vcd naar svcd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

brianvandewege

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
Berichten
130
mijn stand-alone dvd speler doet vreemd bij het afspelen van een vcd.

gekraak, vertekend beeld en dan zegt ie zoek het zelf maar uit. Bij het laden geeft hij de term SVCD wat volgens mij betekent dat hij dat ondersteunt. dus nu wil ik proberen een vcd-schrijf om te zetten naar svcd maar kan daar nergens wat over vinden
 
Ik denk juist dat hij probeert aan te geven dat het een SVCD is. De kans lijkt me enorm veel groter dat hij geen SVCD kan dan dat hij geen VCD maar wel SVCD zou aankunnen.

Hoe is die (S)VCD gemaakt?
 
Zodra je maar iets ziet van beeld bij een VCD/SVCD betekent het dat je DVD-speler het aankan. (tegenwoordig al veeeeel meer dan paar jaar terug) Ik denk gewoon dat het aan de bron ligt. Probeer eens een andere SVCD te maken. Omzetten lijkt me niet echt de oplossing, maar proberen kan geen kwaad. Kijk eens hier Succes
 
ik ben nog maadgelijk wat dit onderwerp betreft. Ik ben maar eens begonnen met een klein avi-flimpje en dan maar kijken wat mijn dvd-speler wel accepteert.

Met tpmgencoder van avi naar mpeg omgezet. duurde ff maar ging goed. Het aantal kb is wel explosief gestegen. van ongeveer 9.102 kb naar 53.009kb. Maar dan denk je dat het gelukt is maar ben nu het geluid van dat filmpje kwijt?
 
het avi file eerst decompressen met decompress wat gelevert wordt bij avi2mpeg te vinden op www.helpmij.nl/leden/tazman onder handige zaken.

daarna het file wat daar uit komt ( filmnaam.pcm_avi ) let op die extensie.
nog eens inladen bij tmpg en nog eens omzetten naar vcd of svcd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan