foto onduidelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
1.695
Ik heb een eenvoudige digitale camera. 1.3 megapixels.
De foto's zijn vaak wat wazig,onduidelijke achtergrond.
Heb ik de pixels dan te hoog ingesteld.
Wie kan me helpen?
 
Geplaatst door duin1
Ik heb een eenvoudige digitale camera. 1.3 megapixels.
De foto's zijn vaak wat wazig,onduidelijke achtergrond.
Heb ik de pixels dan te hoog ingesteld.
Wie kan me helpen?

Nee,je hebt denk ik gewoon een camera met te weinig pixels aangeschaft,koop een betere.
Koop er een met 4 of 5 megapixels,dat zal je dan wel merken in het resultaat,sorry.
 
Heb je wel digitale zoom uitstaan? Meestal hebben die goedkopere camera's geen zoomlens, dus als je gaat inzoomen krijg je geen scherper beeld.

Welk merk/type is het? Megapixels zegt niet zoveel (3 Megapixel camera's van goede merken zijn vaak beter dan 4 Megapixel camera's van goedkope merken), maar het geeft wel een richtlijn aan. 1,3 is ook behoorlijk weinig voor een goede foto.
 
Scherpte van een foto heeft absoluut niets te maken met het aantal megapixels!
Het aantal Megapixels heeft alleen betrekking tot het formaat van de foto.
Scherpte gaat tenzamen met een goede optiek en ccd, ook is het zeer belangrijk om een digicam zo stil mogelijk te houden tijdens het afdrukken.

Om welke digicam (merk+type) gaat het in dit geval?
 
bij de meeste (ook eenvoudige) camera's kun je instellen op welk formaat c.q. resolutie je de foto's wilt maken. De hoogste resolutie geeft vaak wel een scherp beeld, maar alleen van het onderwerp dat je fotografeert (geen of weinig scherpte/diepte). Een resolutie lager (meestal aangeduid als "middel" geeft vaak foto's van een betere kwaliteit, maar dan zijn ze kleiner van formaat. Probeer deze "middel-resolutie"maar eens, je zult zien dat de foto's kwalitatief beter zijn als de hoogste resolutie.
Succes.
 
Geplaatst door Dimage
Scherpte van een foto heeft absoluut niets te maken met het aantal megapixels!
Het aantal Megapixels heeft alleen betrekking tot het formaat van de foto.
Scherpte gaat tenzamen met een goede optiek en ccd, ook is het zeer belangrijk om een digicam zo stil mogelijk te houden tijdens het afdrukken.

Om welke digicam (merk+type) gaat het in dit geval?
:thumb: perfekt antwoord

Tipje extra:
In paintshop pro8 zit nu een knopje "enchange photo"
Deze knop doet ook voor de Newbie een oplossing hun foto mooier te maken
 
type camera

hoi,

bedankt voor de antwoorden.Het type is Digimax 130 merk Samsung,2 x digitale zoom,1,6 inch lcd schermbeeldkwaliteit,superhoog,hoog,normaal.
beeldresolutie 1280 x 960 of 640x480
white balance cf-card.

groetjes en bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan