foutmelding (Msgsrv32)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patrice

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2001
Berichten
152
Probleem:

Als ik foto's van mijn digitale camera (Canon Powershot A70) wil overbrengen naar mijn pc (Windows 98 SE) dan loopt steevast mijn computer vast, ik heb de bijgeleverde drivers van Canon (Twain 6.0) geïnstalleerd, dus daar zal het (denk ik) niet aan liggen... bij een vastloper krijg ik na CTR-ALT-DEL de volgende melding in het scherm "Programma afsluiten"
'Msgsrv32 (reageert niet)' .
Mijn vraag: wat fout??? Hoe kan ik deze het beste verhelpen??

Daarna herkent de computer mijn camera niet....geeft dan aan dat ik de camera moet loskoppelen en vervolgens opnieuw moet aankoppelen; dit werkt niet!!

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt.

Patrice
 
Een nazien wat Task list zegt over MSGSRV.32
Bolleke
 

Bijlagen

  • screenhunter9.jpg
    screenhunter9.jpg
    30,1 KB · Weergaven: 27
Dat is de communicatie met de USB-poort die ermee ophoudt. Opnieuw opstarten is de enige remedie, de manier waarop ik het bij mijzelf heb opgelost is bij jou niet van toepassing, opnieuw aansluiten heeft geen zin (maar dat had je al gemerkt).
 
Hackerfrans,

hoe heb jij het dan opgelost?

misschien werkt het bij mij toch...

Patrice
 
Ik had hetzelfde probleem bij het openen van bepaalde webpagina's. Als ik bijv gelijk naar Yahoo surfte dan liep de boel vast op die msgsrv, omdat ik USB modem heb. Resette ik mijn pc en ging weer naar Yahoo dan pakte die hem wel, zonder vast te lopen. Dit heb ik opgelost door bepaalde afbeeldingen op die pagina te blokkeren via een hosts-file. Deze worden nu niet meer weergegeven en sindsdien loopt mijn internetverbinding daar niet meer op vast.
Maar ik zie hierin dus geen oplossing voor jouw probleem.

Hackerfrans
 
Als ik de geheugenkaart van de camera (Compact Flash card I) rechtstreeks via een card reader op mijn pc aansluit, krijg ik dan dezelfde foutmelding?? Is dit misschien een oplossing?? (heb de reader nog niet aangeschaft).

Patrice
 
ik heb een mail naar Canon gestuurd. Zij stuurden mij het hieronder genoemde bericht...
ik ga het zelf ook uitproberen... DUS... voor een ieder met hetzelfde probleem met dezelfde camera... SUCCES!!!

" Om zeker te zijn dat alles goed verloopt met de installatie van uw PowerShot A70, dient u eerst uw toestel te ontkoppelen van uw USB-poort. Daarna gaan we alle USB poorten vernieuwen. Dit doet u als volgt: Start, Instellingen, Configuratiescherm, Systeem, Hardware en Apparaatbeheer en hier gaat u de onderniveau's van de USB controllers verwijderen. Nadien klikt u op VERNIEUWEN (als u deze knop niet heeft, herstart u gewoon de PC). De USB-poorten zullen automatisch herinstalleerd worden.

Wij raden u aan het recentste stuurprogramma van onze site te downloaden om uw PowerShot A70 te herinstalleren. Daarvoor gaat u naar www.canon.nl en klikt u op DRIVERS. Daarna klikt u op Enter, Digital Cameras, uw PowerShot A70, Windows 98 en uw taal. Dan haalt u het stuurprogramma af, en plaatst u die ergens waar u hem makkelijk kunt weervinden. Na het downloaden gaat u naar die locatie, dubbelklikt u op het bestand, en gaat u het moeten UNZIPPEN. Daarvoor verandert u eerst de plaats van installatie in C:\123 en klikt u op UNZIP. Als de extractie voltooid is, drukt u op OK en CLOSE.

Ga hierna na het mapje C:\123 en dubbelklik op het bestandje Setup.exe en start hierna de computer opnieuw op met de camera aangesloten.

Daarna moet u gaan kijken of uw toestel is gedetecteerd. Daarvoor gaat u naar START, INSTELLINGEN, CONFIGURATIESCHERM, SYSTEEM, HARDWARE en daar klikt u op de knop APPARAATBEHEER. U kijkt daar of u uw PowerShot A70 terugvindt onder IMAGING APPARATEN of OVERIGE APPARATEN. Daarna dubbelklikt u op het toestel in de lijst. Daar krijgt u dan de eigenschappen voor uw toestel. Dan klikt u op het tabje STUURPROGRAMMA'S en dan op de knop STUURPROGRAMMA'S BIJWERKEN. Dan gaat u normaal een beetje verder de vraag krijgen of u over een diskette beschikt, of eerder dat het toestel in de lijst staat. U klikt op DISKETTE en BLADEREN. Dan gaat u naar C:\program files\canon\Digital Camera USB WIA Driver\CAMERA2 en drukt op OK en VOLGENDE.

Bij het inpluggen van uw PowerShot A70 zal ze nu normaal gedetecteerd worden, en daar neemt de Hardware wizard het over.

Indien de installatie van uw PowerShot A70 geen oplossing biedt voor uw probleem, raden wij u aan om uw PowerShot A70 aan te sluiten op een andere computer. Indien de PowerShot A70 hier geen problemen heeft adviseren wij u om contact op te nemen met uw computerverdeler. Als uw PowerShot A70 hier dezelfde problemen heeft kan u een andere USB kabel IFC-300PCU proberen en anders zal u uw PowerShot A70 binnen moeten brengen voor herstelling.

Indien u nog garantie heeft op uw PowerShot A70 of een service pack plus dient u volgende procedure te volgen om uw PowerShot A70 binnen te brengen voor herstelling:
Het apparaat kan via het postkantoor (Verzendbiljet A1) ongefrankeerd worden verstuurd naar:
Canon Repair Center
Postbus 1055
4700 BB
Roosendaal
Wat moet u mee sturen?
· Het apparaat met een eventuele losse voeding maar zonder aansluitkabels
· Kopie van de aankoopnota
· Het onderaan de email vermelde Ticketnummer (noteren op aankoopnota)
· Duidelijke klachtomschrijving eventueel met voorbeelden
· Retouradres
· U dient ook uw serienummer en Ticketnummer te noteren, dit maakt het makkelijker om later informatie op te zoeken
Binnen gemiddeld 10 werkdagen wordt het gerepareerde apparaat terugbezorgd.
Indien u geen garantie meer heeft op uw PowerShot A70, dient u uw PowerShot A70 binnen te brengen bij uw Canon verdeler of indien niet meer mogelijk naar een Canon verdeler bij u in de buurt.
U kan de lijst van de Canon verkopers op onze website vinden
www.canon.nl
onder "verkooppunten".

Indien u nog vragen heeft over uw PowerShot A70 kan u ons steeds contacteren.

Met vriendelijke groeten,

Customer Support
Canon Nederland

Hoe ons te contacteren:

Algemene Inlichtingen: (producten en service) 023-56 81 600
Gebruikers van Canon-apparatuur: (bij storingen) 0900-20 22 915 (? 0,13/minuut)

Of via ons elektronisch formulier. Dit formulier kan u op onze website vinden
url : www.canon.nl onder "Service & Support", Consument en daar klikt u op "Een probleem versturen".

Gelieve het referentie nummer ( 422362) te melden bij elk verder contact (e-mail, fax, telefoon)."
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan