film uit twee delen samen zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bibba

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2003
Berichten
361
Heb een filmbestand (mpeg) van 789Mb(cd1) en één van 696Mb(cd2), hoe krijg ik die samen om op een cd-rom te branden. (geen dvd, want heb geen dvd brander)
Die cd1 en cd2 zijn van ééndezelfde film.
 
Die passen niet samen op een cd-rom. Je zult dus bestand 1 op één cd moeten branden en bestand 2 op een tweede cd. Vandaar dat de film al verdeeld is in "cd1" en "cd2".

Edit: al lijkt cd1 wat te groot voor een gemiddelde cd (700MB), dat zal met overburnen niet lukken denk ik. Dus misschien een 800MB cd gebruiken, als je brander dat aankan tenminste.
 
Laatst bewerkt:
die cd 1 zal waarschijnlijk wel op 1 cd passen bij films moet je niet zo zeer naar de data grote kijken.
het gaat meer om de film lengte dan om de hoeveelheid data vcd en svcd rekenen net als een audio cd branden in minuten.
gewoon proberen zou ik zeggen dus.

samenvoegen is inderdaad geen optie want dan krijg je ze zeker niet op 1 cd.
 
Tuurlijk, gewoon proberen. Alleen bij een dergelijk formaat is het mij nog nooit gelukt...
 
kan ik die dan branden met Nero, en als data cd of ben ik mis?
 
Niet branden als data maar als vcd/svcd.
En ja, dat kan met nero.
 
allemaal alvast bedankt voor de uitleg en hulp. Maar wat ik nog niet begrijp is hoe komt het dat de ene tekenfilm uit één cd bestaat, en de andere uit 2 cd's.
Wie kan dat uitleggen?
 
Dit kan aan de mate van coderen liggen.
en of het een mpeg 1 ( vcd ) of mpeg 2 ( svcd ) is.
hoe hoger de video en audio bitrate hoe beter de film wordt maar ook hoe groter de film wordt.

het ligt er dus maar net aan hoe en in wat voor kwaliteit iemand een film ript.
zelf heb ik films die op 4 cd moeten maar dan heb je dus wel dvd kwaliteit.
 
Er is een ander probleem opgetreden, ik wil de films branden met nero als vcd/svcd. Maar als ik op burn druk, krijg ik de melding : Preparing items. Wat moet ik nu doen?
 
Waarschijnlijk wil nero het mpegbestand gaan hercoderen naar standaard vcd formaat (video: 1150kbps, audio 224kbps). Je kan dit voorkomen door na het checken (door nero) van het bestand op "turn off standardcompliance" te klikken, maar dan is de kans aanwezig dat je dvdspeler het niet slikt.
 
wat kan ik dan wel doen, zodat mijn dvd speler het wel slikt?
 
je kan tmpgencoder downloaden van http://go.to/wintips en daarmee de niet-standaardvcdmpeg omzetten naar standaardvcdmpeg, of de file laten re-encoden door nero. Beide opties duren even lang.
 
oké alvast bedankt, ga het morgen eens proberen.
Grtjs bibba
 
waar kan ik uitleg vinden hoe te werken met tmpgencoder, heb het geprobeert maar nero wil nog niet branden. Ik heb waarschijnlijk iets verkeert gedaan maar weet niet wat.
 
Ik wil een mpg bestand hercoderen met tmpgencoder, na een tijd krijg ik een venster, daaop staat dat er een fout is opgetreden in tmpgencoder. Wat is er fout?
 
Dat ligt maar net aan de foutmelding die je krijgt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan