E-tech Modem/router Problemen!!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

hitecfreak

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2003
Berichten
78
1 jaar lang heb ik gebruik gemaakt van een HUB met 5 PC's, op zich werkte dat wel aardig, ook Internet ging prima, internetten voor de kamer en de kinderen ging via mijn XP machine richting een hub en daar wilde ik vanaf...

Na veel speur werk heb ik eindelijk mijn E-tech ADSL modem Router (zwart bakkie) aan de loop... Via mijn XP PC kan ik prima inloggen op de modem, maar via de andere machines, kan ik niet inloggen op de modem, dus heb ik ook geen connectie.

- kamer 900MHz Millennium
- kamer Laptop werkt 1 uur goed en dan stopt de verbinding
- boven voor de kids 2 x W98

Inloggen gaat met http://192.168.1.254
Het rare is dat ik de vorige week op de millennium machine wel in de modem kon komen en nu niet meer.
Instellingen op alle PC's IP adres automatisch en DNS disable

Het laatste wat ik ontdekt heb is dat bij de W98 machine de standaard gateway adres anders is dan bij mijn XP (192.168.1.245) deze moet toch een IP adres toewijzen ?
Hoe kan ik dit eventueel wijzigen>

Inmiddels ben ik al vele dagen bezig om het aan de loop te krijgen, maar het wil maar niet lukken....

Wie helpt mij uit de droom...
mvgr Bé
 
Laatst bewerkt:
Tja klinkt een beetje vreemd, heb je op alle machine de juiste configuratie methode gebruikt?

Hebt je echt geen verbinding of kan je alleen geen names resolven(je zei namelijk iets over DNS disabled). probeer eens de router te pingen. je kan ook proberen handmatig een IP adress toe te kennen. Alvorens je dat doet zou ik wel eerst nog eens proberen om de INTERNET CONNECTIE wizzard nogmaals uit tevoeren op de niet werkende PC's. Let daarbij wel op dat je de juiste NIC selecteerd(mocht je er meerdere hebben>).
 
Het laatste wat ik ontdekt heb is dat bij de W98 machine de standaard gateway adres anders is dan bij mijn XP (192.168.1.245) deze moet toch een IP adres toewijzen ?

Als je bij de Tcp/Ip instellingen de configuratie niet op automatisch zet dan kun je handmatig een ip toewijzen.
Al naar gelang de range die jouw router toekent zou het dan worden:

Ip: 192.168.1.10 (bijvoorbeeld)

Subnet masker: 255.255.255.0

Standaard Gateway: 192.168.1.245 (als dit de ip is van je router)

En bij de DNS configuratie zet je bij de voorkeurs-DNS server: 192.168.1.245 (als dit de ip is van je router)
 
Allereerst bedankt voor de tips

Ik krijg enorm veel respect voor netwerkbeheerders...

Boekje bij etech modem, zegt, alles auto (IP)

XP machine blijft werken, ook met vaste adressen...

De ME machine geef ik nu een vast IP, SUB, Gateway
Tevens ergens een DNA

op de ME (niet werkende machien)
ipconfig geeft
192.168.1.103 ping ok
255.255.255.0
192.168.1.254 ping ok (adres foutje in vorig bericht)

Ik kan nu wel bij mijn modem komen met de browser (http://192.168.1.254)
Maar de browser heeft nog niet met het internet kunnen communiseren.

Dit geldt ook voor de PC met W98...
 
Doe van die pc eens een: ping 127.0.0.1
deze test de eigen netwerkkaart of TCP/IP verkeer mogelijk is.
 
Doe van die pc eens een: ping 127.0.0.1
Dit werkt goed.
Inmiddels werken de twee PC's met ME en W98.
Laptop met een PCMCIA kaart gaat nog niet, maar dat komt morgen.

Wat heb ik gedaan:
Anders dan voorgeschreven, vaste IP, Sub en gateway adres en DNS aan met het adres van de router.

Ik blijf e.a. vreemd vinden, maar we zijn weer een stap verder.

fred2003 en t.vink, bedankt voor de ondersteuning.

mvgr Bé
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan