dc10+

Status
Niet open voor verdere reacties.

kruimeltje

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2001
Berichten
115
Ik heb op mijn computer (P III) een pinnacle dc10+ geinstalleerd, en de originele studio 8. Als ik alleen beeld binnen haal gaat het wel goed, maar als ik beeld en geluid binnenhaal (op mijn 2e 40Gb harddisk) dan stopt het beeld binnenhalen na ongeveer 3 a 4 minuten (het geluid blijft wel doorgaan). Nu was eigenlijk mijn vraag hoe dit kan

1. mijn computer is te langzaam (800 MHz)
2. mijn geheugen is wat krapjes (384 Mb)

ow ja, mijn videokaart heeft 'maar' 32 Mb, en het geluid gaat dus niet via de dc10+, maar via de line-in van de computer. Het betreft hier een analoge sony hi-8 videocamera

Alvast bedankt,

Kruimeltje
 
Kruimeltje,

Hoe snel is de HD? draait hij op 5400 of 7200 toeren? Daar zou het ook aan kunnen liggen. Je begrijpt dat er twee bestanden tegelijk weggeschreven moeten worden, waarvan video de zwaarste aanslag pleegt op je HD, dus...

Het is misschien een open deur, maar defragmenteren wil ook weleens helpen. Dat moet, zeker met video, regelmatig gebeuren.

Overigens kun je in Studio laten testen of je HD snel genoeg is.


Groeten,
 
opgelost

Ik heb het probleem al (min of meer) opgelost. Ik heb studio 7 geinstalleerd, en deze doet het wel. Waarschijnlijk heeft studio 7 een anderen mpeg compressie, want op mijn 2e 40 Gb harddisk kan ik in de modus 'best' circa 11 uur opnemen in studio 8, en maar 3 uur in studio 7. Dit is voor mij genoeg dus vandaar dat het probleem opgelost is, maar toch bedankt voor het meedenken.

Groeten, Kruimeltje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan