Muziekbestanden niet te beluisteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

hawkie

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Berichten
994
Bij het opstarten van Winamp 2.5c krijg ik de volgende foutmelding als ik een bestand wil afspelen:

MMSYSTEM032: de opgegeven indeling wordt niet ondersteund of kan niet worden vertaald. Gebruik de functie Capaciteiten om de ondersteunende instellingen te bepalen.

Ook de Mediaplayer doet het niet. Daar worden alle files roodgekleurd en krijg ik de volgende melding:

WMP kan het bestand niet afspelenomdat er mogelijk een probleem is opgetreden met het geluids-of videoapparaat. Probeer en nieuw apparaat stuurprogramma te installeren.

Heb een aantal windows 98SE updates gedaan vanochtend en daarna werkt het dus niet meer.

Hoe verder?
Heb inmiddels Winamp 3, krijg daar geen foutmelding maar hij speelt ook niks af
 
Laatst bewerkt:
Even een stukje engels bij Cool edit vandaan:

Error: MMSYSTEM032 - The specified format cannot be translated or supported.


This is a Windows error that indicates you're trying to play a file that isn't supported by your sound card. The error comes ultimately from your sound card driver. For example, if you try to play a 48khz file on a SoundBlaster 16, you'll get this error, because the SB16 only goes up to 44khz. You should be able to get around it by using /Edit/Convert Sample Type to lower the sample rate or adjust whatever other parameters exceed your card's specifications.

Another possible cause: trying to play a 16-bit file on an 8-bit sound card, such as a SoundBlaster Pro. Solution: in Cool Edit, go to /Options/Settings/System and turn ON "Play 16-bit files as 8-bit".

You can see a chart of your card's capabilities in /Options/Select Wave Device in Cool Edit.



Met andere woorden, de MP3 heeft een hogere geluidskwaliteit dan dat je geluidskaart aan kan.

Bij Cool edit is dit dus te omzeilen, of dit ook in winamp tot de mogelijkheden behoort weet ik niet.

Heb je b.v. ook DirectX ge-update of drivers van je geluidskaart, ik denk dat je het eerder in die hoek moet zoeken dan in de hardware van je geluidskaart, want ik neem aan dat je deze bestanden wel hebt kunnen afspelen.
 
Ja, inmiddels heb ik de update van Windows mediaplayer van vanochtend ongedaan gemaakt en kan ik weer bestanden afspelen, maar dan wel met Winamp 3.0.

Nu de update van WMP 9x weg is kan ik Mediaplayer niet meer opstarten en weet dus ook niet of hij de bestanden zal kunnen afspelen.

Zou ik de hele map Windows mediaplayer gewoon weg kunnen gooien en dan gewoon een nieuwe WMP kunnen downloaden?
Hij staat geloof ik ook op de W98SE cd?
 
Kan je gewoon terug krijgen via: start->instellingen->configuratiescherm->software->windows setup, even aanvinken weer daar (misschien eerst uitvinken, herstarten en dan aanvinken)
 
Ron bedankt, het werkt weer. :thumb:
Heb mediaplayer gewoon opnieuw geinstalleerd via windows setup.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan