prullenbak

Status
Niet open voor verdere reacties.

senior

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
992
Ik heb in het register de wijziging aangebracht dat verwijderde items niet meer te zien zijn in de prullenbak. Ik heb daar achteraf spijt van, maar weet niet meer hoe ik dat gedaan heb en hoe te herstellen. Het gaat dus niet over de vraag: weet u het zeker? Echt een wijziging in het register. Ik heb ook geprobeerd met systeemherstel, maar dat werkt niet. Dus hoe krijg ik de originele prullenbak terug? groetjes


senior
 
Volgens mij kun je dit gewoon instellen bij de eigenschappen van de prullenbak. Hier kun je een vinkje zetten of je bestanden direct wil wissen of ze eerst naar de prullenbak wil verplaatsen.
 
bedankt voor je reaktie, maar zoals ik al zei is dat niet het probleem. groetjes


senior
 
bedankt, helaas zit hier de oplossing niet bij. Ik zoek dus naar de mogelijkheid om het register te herstellen in zijn oorspronkelijke staat.Ik bedoel dus niet systeemherstel. Dat kon dacht ik wel bij win 98, maar is dat ook mogelijk in win xp pro? groetjes


senior
 
als het bij de link van crash niet bij zit kijk even naar de volgende registerkey:

start > uitvoeren > regedit [enter]

Ga door op de plusjes te klikken naar:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\
Explorer]

rechts staat de naam: "NoRecycleFiles" ! wat staat daar bij data voor waarde ??

Ga ook eens naar:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\
BitBucket]

wat staat daar bij de naam: "NukeOnDelete" ??
 
Currentuser/software/microsoft/windows/currentversion/policies/explorer: er staat rechts geen sleutel met de benaming: NoRecycleFiles

Local/software/microsoft/windows/currentversion/explorer/BitBucket staat rechts de sleutel: NukeOnDelete 0.00000000(0)


senior
 
vaag,

Download mijn recycle tekst file en hernoem het naar "recycle.reg" ! Dubbelklik erop en antwoord met Ja als de vraag komt om het toe te voegen aan het register.
 

Bijlagen

  • recycle.txt
    447 bytes · Weergaven: 35
bedankt alex. ik heb gedaan wat je zei en het bestand in het register opgenomen, daarna opnieuw opgestart maar helaas het probleem is niet opgelost. misschien nog een tip?
groetjes


senior
 
Recyclebin

Is het misschien deze key geweest.

HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Wizetech\AMC\Setting
 
nee helaas, ook deze sleutel is het niet. Ik zou toch menen dat het mogelijk moet zijn om het originele register te herstellen. Heeft iemand nog een tip? groetjes

senior
 
bij het opstarten van cd is er geen optie van repareren. Wel upgrade maar dat vind ik riskant, want dan verlies ik misschien andere gegevens.


senior
 
Heb je iets van regcleaner ofzo waar misschien nog een backup instaat die je kan terugzetten?
 
Senior ,

Op DEZE site staat het goed omschreven hoe je een herstel kan uitvoeren.

groetjes speedtouch
 
bedankt voor je tips. Ik ga het hele verhaal eens doorlezen voor zover mijn engels daar voldoende voor is. Ik vraag me wel serieus af of ik eraan moet beginnen. Mijn probleem is wel lastig maar niet onoverkomelijk. Ik moet langer nadenken bij het verwijderen, maar het risico bij het herinstalleren van win xp op nog grotere problemen durf ik denk ik niet aan. Ik wist niet dat alleen het herstel van het register zo ingewikkeld zou zijn. Weer een reden temeer om bij bewerkingen in het register goed te overdenken wat te doen. groetjes


senior
senior
 
Ik heb de betreffende link zo goed en zo kwaad als het kon gelezen. En de tips zijn zo vol risico's dat het middel wel eens erger kan zijn dan de kwaal. dus het is niet opgelost en ik zal dus voorlopig goed moeten uitkijken wat ik verwijder. Hopelijk komen er nog tips voor een eenvoudger oplossing en anders laat ik het zitten totdat ik in de toekomst misschien eens windows opnieuw moet installeren. groetjes


senior
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan