filmpje gemaakt met fotocamera wil niet spelen in moviemaker

Status
Niet open voor verdere reacties.

paling.vissen

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2002
Berichten
188
Hallo allemaal,

Als ik een stukje flm opneem met mijn fotocamera kan ik hem niet importeren in moviemaker van windows ( dat wil ik omdat ik de filmpjes op mijn website over sportvissen wil gebruiken)


De opgenomen stukjes film spelen prima af in acdsee en zijn volgens mij opgenomen in een jpeg bestand.

heeft iemand een idee?
 
Ik weet natuurlijk niet welke camera je hebt, maar dat zal voor mij ook niet veel uitmaken, maar een filmpje kan nooit in jpeg zijn. jpeg zijn grafische bestanden, dus gewoon een plaatje of een foto.

De filmpjes die ik met mijn digitale camera opneem, zijn opgenomen in AVI formaat. Ik kan ze gewoon afspelen in windows media player.

Misschien helpt het als je de filmpjes vanaf je camera eerst op je harde schijf zet en vandaar ze probeert te importeren in moviemaker en niet direct vanuit je camera.

Groeten
Olav
 
het is een fotocamera.

van mijn video camera werkt het prima maar vanaf de fotocamera ( Nikon coolpix 200) gaat het niet.
Ik zet eerst alle foto's en het filmpje op mijn harde schijf
daarna kan ik hem wel afspelen met acdsee maar ik kan het filmpje niet importeren in moviemaker
 
Geplaatst door paling.vissen
het is een fotocamera.

van mijn video camera werkt het prima maar vanaf de fotocamera ( Nikon coolpix 200) gaat het niet.
Ik zet eerst alle foto's en het filmpje op mijn harde schijf
daarna kan ik hem wel afspelen met acdsee maar ik kan het filmpje niet importeren in moviemaker

Die van mij is ook een fotocamera, en neemt op in AVI.
Welk formaat heeft het filmpje van jou? AVI of MP(E)G ?
 
kan het niet zo gauw vinden maar ik heb een printscreen afbeelding gemaakt en kijk maar even in de bijlage.

hij speelt trouwens wel af in de QuickTime Player.
 

Bijlagen

  • print screen van camera.jpg
    print screen van camera.jpg
    40,5 KB · Weergaven: 70
Jouw filmpje is een .MOV bestand. Dat is ook een een bestands formaat wat gebruikt wordt voor filmpjes zoals AVI en MPEG en wordt inderdaad afgespeeld in quicktime.
Waarschijnlijk kent Moviemaker het bestands formaat niet. Windows Media player bijvoorbeeld kent het ook niet.

Olav
 
weet iemand hoe je een filmpje dan kan opslaan zodat deze wel door Windows Media player wordt herkent??
 
heeft iemand en van de bovenstaande programma's wel eens gebruikt en wat vind je ervan??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan