hoe films vanaf videocamera op pc zetten ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

nepo

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2003
Berichten
29
Heb een Sony DRC-TRV 11 en wil de films gaan downen naar de pc, mijn vraag is welke software (pinnacle, adobe, etc) ik hiervoor het beste kan gebruiken en aan welke prijzen ik dan moet denken (incl de firewirekaart)
alvast bedankt voor de reacties,
nepo
 
is er dan niemand die hier antwoord op kan geven??? :confused:
 
denk dat je de topic titel even anders had moeten kiezen dan hadden er waarschijnlijk al meer gereageerd..

heb je titel maar ff aangepast. ;)
 
Zelf gebruik ik Pinnacle. Waarom? Heb een camera die geen DV in heeft. Zoals de meeste camera's in Nederland. Heeft met invoerrechten te maken. Alleen DV uit. Als je nu een film bewerkt heb kan je hem dus niet meer terugzeten op de camera, dus opslaan op je tape. Daar zijn wel foefjes voor, (widget) maar pas op: garantie weg.
Pinnacle heeft een kaart DV10+ die jouw film op de computer omzet in analoog. Dus: videorecorder aansluiten, opnemen en klaar ben je. Voordeel, wil je je film ergens anders vertonen, geen gesleep met camera, snoertjes ed. Kosten bij mij 3 jaar geleden f 600,--
 
verder nog iemand suggesties, ben er zelf nog niet helemaal uit...
 
Heeft je Sony DV out en in?
Zo ja, probeer Pinnacle 8.0 te krijgen.
Firewire kabeltje kopen en evt een firewire kaart.
 
heb alleen DV-out, hoef ook geen DV-in, wil de films na bewerking naar DVD branden, daar zoek ik software voor
 
Dan moet je toch echt Pinnacle 8.0 op de kop zien te tikken.
 
zijn daar nog verschillende versies van of is t gewoon 8.0? aan welke prijs moet ik dan denken?
 
Ik heb Pinnacle Studio8 aangeschaft met firewire kaart, werkt heel goed.Ik was 129 euro kwijt voor dit pakket, maar is het geld dubbel/dwars waard.Heb vandaag eerste proeffilmpje gemaakt en dit is goed gelukt, terwijl ik van video bewerken geen enkele ervaring heb.Ook ik heb alleen DV-out op de camera.

Rinus.
 
ik heb ook een sony en heb hem met een Sitecom combocard (pci slot dus in de comp. instaleren) aan m'n computer verbonden (firewire of zoals sony zegt i link)
De software voor videobewerking zit erbij,Adobe Premiere 6.0LE , daar moet je wel voor gestudeerd hebben,alles in engels en aardig ingewikkeld.
Het setje kost ca 79 eur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan